دسته بندی سایت
محبوب ترین ها
پرفروش ترین ها
برچسب های مهم
پیوند ها
حاوی فایل داده ها و خروجی spss
چکیده:
مدیریت دانش فرایندی است که به سازمان ها در شناسایی، انتخاب، سازماندهی، انتشار و انتقال اطلاعات مهم و مهارت هایی که بخشی از سابقه سازمان هستند و عموماً به صورت ساختار نیافته در سازمان وجود دارند، یاری می رساند. به کمک مدیریت دانش، مفاهیم و روش ها، روشن هستند، چالش ها واضحند و می توان بر آنها غلبه نمود، منافع مشخصند و می توانند قابل توجه باشند. در اینجا موضوعات کلیدی، حمایت اجرایی و ارزیابی موفقیت هستند و مسائل تکنولوژیکی در مقایسه با این موارد، از اهمیت چندانی برخوردار نیستند. جهت موفقیت در اجرای مدیریت دانش، عوامل کلیدی متعددی وجود دارند که در شرایط و فرهنگ های مختلف، متفاوت می باشند، موضوع دیگری که در این تحقیق بررسی شده است، سرمایه اجتماعی است. مفهوم سرمايه اجتماعي در سالهاي اخير در حوزههاي گوناگون علوم اجتماعي، اقتصاد و اخيراً در علوم سياسي مطرح شده است. سرمايه اجتماعي عبارت است از ارتباطات و شبكههاي اجتماعياي كه ميتوانند حس همكاري و اطمينان را در ميان افراد يك جامعه پديد آورند. در اين ميان نبايد از نقش نهادهاي مدني و دمكراتيك و نيز نقش دولت در گشودن چنين فضاهايي غافل شد. به هر روي، امروز بر جامعهشناسان ثابت شده كه يكي از ابعاد مهم هر توسعهاي توجه به سرمايههاي اجتماعي است. از اينرو سرمايهاجتماعي، يكي از مهمترين شاخصههاي رشد و توسعه هر جامعهاي به شمار ميآيد. انسان به طور ذاتي در تعامل با ديگران نيازهاي خود را برطرف ساخته و گذران امور ميكند. در این تحقیق ما به بررسی رابطه بین سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش در اداره جهاد کشاورزی شهرستان قروه در سال 1392 در جامعه و نمونه ای به تعداد 100 نفر پرداختم و از دو پرسشنامه سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش به کسب اطلاعات از افراد جامعه پرداختیم.
در این تحقیق نتایج حاصل از آزمون پیرسون که از دو مؤلفه سرمایه ی اجتماعی و مدیریت دانش بدست آمده است به گونه ای است که ضریب همبستگی این آزمون برابر است با 092. و مقدار sig بدست آمده از آزمون این دو مؤلفه برابر با 003. که کمتر از 0.05 و نشان می دهد فرض H0 رد می شود و رابطه معناداری بین سرمایه ی اجتماعی و مدیریت دانش وجود دارد.
کلمات کلیدی: سرمایه اجتماعی، مدیریت دانش
فهرست مطالب
عنوان.................................................................................... شماره صفحه
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1 مقدمه.....................................................................................................................................................2
1-2 بیان مسئله................................................................................................................................................4
1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق.........................................................................................................................5
1-4 اهداف تحقیق.........................................................................................................................................7
1-4-1 اهداف اصلی......................................................................................................................................7
1-4-2 اهداف فرعی......................................................................................................................................7
1-5 فرضیه های تحقیق...................................................................................................................................8
1-5-1 فرضیه اصلی.......................................................................................................................................8
1-5-2 فرضیه های فرعی................................................................................................................................8
1-6 مدل تحقیق.............................................................................................................................................9
1-7 قلمرو تحقیق.........................................................................................................................................10
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
بخش اول: مدیریت دانش
2-1 مفاهيم اساسي و تئوري ها در مديريت دانش...........................................................................................12
2-2 مرور کلي در مديريت دانش..................................................................................................................14
2-3 تفاوت اطلاعات و دانش........................................................................................................................14
2-4 الگوي فرايند توليد دانش ......................................................................................................................15
2-5 انواع دانش............................................................................................................................................16
2-6 مديريت دانش در سازمانها...................................................................................................................17
2-7 مديريت دانش و سه نظريه......................................................................................................................17
2-8 دانش سازماني.......................................................................................................................................18
2-9 جنبه هاي عملي و نظري مديريت دانش..................................................................................................19
2-10 مدل هاي موفقيت آميز مديريت دانش..................................................................................................19
2-11 موانع ايجاد مديريت دانش در سازمانها................................................................................................21
2-12 موانع ايجاد مديريت دانش از ديدگاه داونپورت....................................................................................21
2-13 جلوگيري از موانع ايجاد و كاربرد مديريت دانش و خلق دانش جديد.....................................................23
2-14 مديريت دانش و فن آوري اطلاعات....................................................................................................23
2-15 مديريت دانش: ابزارها و فن آوري ها...................................................................................................25
2-16 کاربرد مديريت دانش.........................................................................................................................25
2-17مباحث مهم در مديريت دانش..............................................................................................................26
2-18 واژهگزینی..........................................................................................................................................27
2-19 مدیریت دانش و خدمت مرجع.............................................................................................................27
2-20 تعاریف گوناگون...............................................................................................................................28
2-21 مفهوم مدیریت دانش ..........................................................................................................................29
2-22 علل پیدایش مدیریت دانش.................................................................................................................29
2-23 راهبردهای مدیریت دانش...................................................................................................................30
2-24 تعریف مدیریت دانایی........................................................................................................................31
2-25 دانایی صریح و ضمنی.........................................................................................................................33
2-25-1 دانایی صریح .................................................................................................................................33
2-25-2 دانایی ضمنی..................................................................................................................................33
2-26 مهندس دانش کیست؟........................................................................................................................34
بخش دوم: ارزیابی عملکرد سازمانی
2-27 مقدمه.................................................................................................................................................35
2-28 سرمایه اجتماعی چیست؟.....................................................................................................................36
2-29 سطوح سرمایه اجتماعی ......................................................................................................................40
2-30 تعريف سرمايه اجتماعي از نگاه صاحبنظران.......................................................................................41
2-31 اهميت سرمايه اجتماعي.......................................................................................................................44
2-32 سرمایه اجتماعی سازمانی و اهميت سرمايه اجتماعي سازماني................................................................46
2-33 رابطة بین ابعاد متفاوت سرمایة اجتماعی................................................................................................48
بخش سوم: پیشینه تحقیق
تحقیقات داخلی...........................................................................................................................................49
تحقیقات خارجی.........................................................................................................................................52
فصل سوم: روش شناسی تحقیق
3- 1 مقدمه..................................................................................................................................................55
3 – 2 روش تحقيق......................................................................................................................................55
3-3 روش تحقیق در این مطالعه.....................................................................................................................56
3 – 4جامعه آماري.....................................................................................................................................57
3 – 5 روش جمع آوري اطلاعات...............................................................................................................57
3 – 6ابزار اندازه گيري...............................................................................................................................58
3-7روایی و پایایی......................................................................................................................................58
3-7-1 روائی ( اعتبار)................................................................................................................................58
3-7-2پایائی...............................................................................................................................................58
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
4- 1 مقدمه..................................................................................................................................................60
4 – 2 توصیف داده ها..................................................................................................................................60
4-3 آمار استنباطی داده ها.............................................................................................................................63
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها
5-1 مقدمه...................................................................................................................................................70
5-2 نتیجه گیری فرضیات.............................................................................................................................71
5-3 محدودیت ها........................................................................................................................................73
5-4 پیشنهادها..............................................................................................................................................73
مبلغ واقعی 131,600 تومان 50% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 65,800 تومان