تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

فعال در زمینه «پروژه، مقاله، تحقیق دانشجویی، کارآموزی، پرسشنامه، استخراج و پذیرش مقاله و ....


دسته بندی سایت

برچسب های مهم

پیوند ها

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 241
  • بازدید دیروز : 136
  • بازدید کل : 672536

بررسی تأثیر مدیریت استراتژیک بر استانداردهای خدمات بهداشتی و درمانی بیمارستان ولی عصر(عج) تهران در سال 1393


بررسی تأثیر مدیریت استراتژیک بر استانداردهای خدمات بهداشتی و درمانی بیمارستان ولی عصر(عج) تهران در سال 1393

حاوی فایل داده ها و خروجی spss

 

چکیده:

استراتژيك ترين عامل اثربخشی در سازمانها وتوسعه اقتصادي كشور، منابع انساني مي باشد. انتخاب واژه منابع انساني بجاي واژه هاي متداول قديمي تر مثل نيروي انساني، در واقع تأكيدي بر اين مسأله مي باشد كه انسان، بعنوان يك نيرو و يا ابزار كار به حساب نمي آيد، بلكه منبعي نامتناهي مي باشد كه جان و روح اصلي سازمان را تشكيل می دهد. در این تحقیق ما به دنبال بررسی تأثیر مدیریت استراتژیک بر استانداردهای خدمات بهداشتی و درمانی بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) تهران بودیم و از طریق دو پرسشنامه مدیریت استراتژیک و پرسشنامه استانداردهای خدمات بهداشتی و درمانی در نمونه ای تقریباً برابر با 185عضو تحقیق خود را انجام دادیم و با آنالیز آماری انجام شده مؤلفه های مدیریت استراتژیک و استانداردهای خدمات بهداشتی و درمانی دارای رابطه ای مثبت می باشند، به طوری که با افزایش مدیریت استراتژیک، استانداردهای خدمات بهداشتی و درمانی به میزان 0.842 افزایش می یابد. همچنین به دلیل اینکه سطح معناداری 0.000 کمتر از مقدار مفروض 0/05 می باشد، می توان نتیجه گرفت که شواهدی مبنی بر اینکه فرض H1 دال بودن ارتباط بین مدیریت استراتژیک و استانداردهای خدمات بهداشتی و درمانی، وجود ندارد. به عبارت دیگر فرضیه H0 رد می شود و می توان نتیجه گرفت بین مدیریت استراتژیک و استانداردهای خدمات بهداشتی و درمانی رابطه معناداری وجود دارد.

 

کلید واژه ها:

مدیریت استراتژیک، استانداردهای خدمات بهداشتی و درمانی، بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) تهران

 

فهرست

عنوان شماره صفحه

فصل اول: کلیات تحقیق

1-1 مقدمه...........................................................................................................................................................2

1-2 بیان مسئله......................................................................................................................................................3

1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق...............................................................................................................................4

1-4 هدف های تحقیق..........................................................................................................................................5

هدف کلی...........................................................................................................................................................5

اهدف فرعی.........................................................................................................................................................5

1-5 فرضیه های تحقیق.........................................................................................................................................5

فرضیه کلی...........................................................................................................................................................5

فرضیه های فرعی.................................................................................................................................................5

1-6 مدل پژوهش.................................................................................................................................................6

1-7 قلمرو تحقیق.................................................................................................................................................6

1-7-1 قلمرو موضوعی ........................................................................................................................................6

1-7-2 قلمرو مکانی.............................................................................................................................................6

1-7-3 قلمرو زمانی..............................................................................................................................................6

1-8 تعریف نظری و عملیاتی واژه ها......................................................................................................................7

الف: تعریف نظری...............................................................................................................................................7

ب: تعریف عملیاتی..............................................................................................................................................7

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق

الف: مدیریت استراتژیک

2-1مقدمه............................................................................................................................................................9

2-2 تعريف استراتژي و مديريت استراتژيك..........................................................................................................9

2-2-1استراتژي..................................................................................................................................................9

2-2-2مديريت استراتژيك...............................................................................................................................10

2-3ضرورت استفاده از مديريت استراتژيك.......................................................................................................10

2-4 مزاياي مديريت استراتژيك.........................................................................................................................10

2-5 فرآيند مديريت استراتژيك.........................................................................................................................11

2-6 تحليل وضعيت............................................................................................................................................11

2-7تدوين استراتژي..........................................................................................................................................11

2-8 اجراي استراتژي..........................................................................................................................................12

2-9 ارزيابي استراتژي.........................................................................................................................................12

2-10 موانع و مشكلات طراحي برنامه‌هاي استراتژيك..........................................................................................12

2-11مدیریت استراتژیک منابع انسانی.................................................................................................................13

2-12 خلاصه تحولات SHRM در ایران.............................................................................................................16

2-13چالش هایی که SHRM در ایران با آنها روبرو می باشد...............................................................................18

ب: استانداردهای کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی

2-14مفهوم کیفیت و تعریف آن.........................................................................................................................20

2-15چرا کیفیت؟..............................................................................................................................................27

2-16 ابعاد کیفیت خدمات بهداشتی....................................................................................................................29

2-17 معیارهای ارزیابی کیفیت در خدمات بهداشتی و درمانی عبارتنداز:..............................................................29

2-18 اصول کیفی مراقبت های بهداشتی و درمانی................................................................................................30

2-19هزینه ها.....................................................................................................................................................31

2-20 تضمین کیفیت..........................................................................................................................................31

2-21 تضمین کیفیت و هزینه ها...........................................................................................................................32

2-22 تعیین استانداردهای کیفی..........................................................................................................................33

2-23 استاندارد چیست؟.....................................................................................................................................33

2-24 چرا از استاندارد استفاده می کنیم؟..............................................................................................................34

2-25 چالش هایی در زمینه وضع استانداردها.......................................................................................................35

2-26 داده هایی برای تضمین کیفیت...................................................................................................................36

2-27 مشخصه های تعیین کننده کیفیت خدمات..................................................................................................38

2-28 به کارگیری مدیریت کیفیت در بهداشت و درمان.......................................................................................40

2-29 ارتقای کیفیت در بهداشت و درمان............................................................................................................41

ج: مروری بر تحقیقات انجام شده

تحقیقات داخلی.................................................................................................................................................42

تحقیقات خارجی...............................................................................................................................................43

فصل سوم: روش شناسی تحقیق

3-1مقدمه..........................................................................................................................................................45

3-2 روش تحقیق...............................................................................................................................................45

3-3 جامعه آماری.............................................................................................................................................. 45

3-4 نمونه آماری................................................................................................................................................45

3ـ5 روش گردآوری داده ها...............................................................................................................................46

3ـ6 تعیین روایی و پایایی پرسشنامه......................................................................................................................46

3ـ6ـ1 تعیین پایایی..............................................................................................................................................47

3-6-2 روایی.....................................................................................................................................................48

3ـ7 روش های تجزیه و تحلیل ............................................................................................................................48

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

4-1مقدمه..........................................................................................................................................................50

4-2 آمار توصیفی..............................................................................................................................................51

4-3 آمار استنباطی..............................................................................................................................................55

4-3-1 آزمون نیکویی برازش توزیع نمونه...........................................................................................................55

4-3-2 استنباط فرضیه ها.....................................................................................................................................56

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

5-1مقدمه..........................................................................................................................................................62

5-2 نتیجه گیری فرضیه ها...................................................................................................................................63

5-3 پیشنهادات..................................................................................................................................................65

5-4 محدودیت ها..............................................................................................................................................65

منابع.......................................................................................................................................................................

پرسشنامه................................................................................................................................................................


مبلغ واقعی 131,400 تومان    50% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 65,700 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 668

مطالب تصادفی

  • پرسشنامه مدیریت کیفیت جامع اسپینوال (TQM)
  • پرسشنامه استاندارد تعارض سازمانی بین فردی
  • پرسشنامه های استراتژی مدیریت دانش، نوآوری، عملکرد سازمان
  • پرسشنامه کیفیت خدمات سروکوال
  • پرسشنامه عملکرد بازاریابی

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "ایران پروژه" می باشد.