تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

مؤسسه علمی تحقیقاتی ایران پروژه(پرتال جامع پروژه وخدمات دانشجویی)

فعال در زمینه «پروژه، مقاله، تحقیق دانشجویی، کارآموزی، پرسشنامه، استخراج و پذیرش مقاله و ....

دسته بندی سایت

برچسب های مهم

پیوند ها

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 310
  • بازدید دیروز : 1969
  • بازدید کل : 29150

بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و اعتیاد به کار از دیدگاه دبیران زن در مدارس ابتدایی شهرستان ... در سال 1392


بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و اعتیاد به کار از دیدگاه دبیران زن در مدارس ابتدایی شهرستان ... در سال 1392

چکیده:

فرهنگ سازمانی موضوعی است كه به‌تازگی در دانش مدیریت و در قلمرو رفتار سازمانی راه یافته است. فرهنگ از دیرباز برای شرح كیفیت زندگی جامعه انسانی به كار برده می‌شود. ولی دربارۀ فرهنگ سازمانی آنچه مربوط به كار و رفتار مردمان در سازمان است كمتر سخن گفته شده است. از تركیب دو واژه فرهنگ و سازمان اندیشه‌ای تازه پدید آمده است كه هیچ‌یك از آن دو واژه این اندیشه را در بر ندارد. سازمان یك استعاره برای نظم و تربیت است درحالی‌كه عناصر فرهنگ نه منظم هستند و نه با نظم. فرهنگ كمك می‌كند تا دربارۀ چیزی جدای از مسائل فنی در سازمان سخن گفته شود و باعث می‌شود نوعی از روان همراه با نوعی رمز و راز پدید آید. با توجه به تأثیر گذار بودن فرهنگ سازمانی و فرهنگ زندگی افراد در شیوه کار کردن افراد در جامعه و پیشرفت اعتیاد به کار در جامعه ما محقق درصدد بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و اعتیاد به به کار از دیدگاه مدیران زن مدارس ابتدایی شهرستان قروه است.جامعه آماری این تحقیق دبیران زن در مدارس ابتدایی شهرستان قروه می باشد.بر اساس فرمول نمونه گیری تعداد نمونه ها را 108 نفر نشان داد که ما با استفاده از پرسشنامه داده ها را گردآوری کرده و و از طریق نرم افزار spss این داده های خام را آنالیز کرده در بررسی نرمال یا غیر نرمال بودن فرهنگ سازمانی و اعتیاد به کار و ابعاد آن میانگین داده ها 2.77، انحراف معیار 1.189 و مقدار sig بدست آمده از آزمون کلمروگروف-اسمیرنوف بین این دو مؤلفه .002 کمتر از 0.05 بوده که نشان دهند نرمال بودن داده است.باتوجّه به اينكه ضريب همبستگي برابر 0.958 مي باشد بين فرهنگ سازمانی و اعتیاد به کار رابطه وجود دارد و باتوجّه به اينكه sig برابر 0.005 بوده كه از مقدار 0.05 كمتر مي باشد لذا رابطه معني داري بين فرهنگ سازمانی و اعتیاد به کار وجود دارد.

 

کلید واژه: فرهنگ سازمانی، اعتیاد به کار

 

فهرست مطالب

عنوان                                       شماره صفحه

فصل اول: کلیات تحقیق

1-1 مقدمه...........................................................................................................................................................2

1-2 بیان مسئله......................................................................................................................................................3

1-3 اهداف پژوهش.............................................................................................................................................5

1-3-1 هدف کلی................................................................................................................................................5

1-3-2 هدف های جزئی......................................................................................................................................5

1-4 فرضیه های پژوهش.......................................................................................................................................5

1-4-1 فرضیه کلی...............................................................................................................................................5

1-4-2 فرضیه های جزئی......................................................................................................................................5

1-5 اهمیت و ضرورت تحقیق...............................................................................................................................6

1-6 تعریف نظری و عملیاتی واژه ها......................................................................................................................7

1-6-1 تعریف نظری............................................................................................................................................7

1-6-2 تعریف عملیاتی ........................................................................................................................................7

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق

2-1 مقدمـه..........................................................................................................................................................9

2-2 تعـریف سازمان...........................................................................................................................................10

2-3 مفهـوم فـرهنگ سـازمـان............................................................................................................................11

2-4 تعـریف فـرهنگ سازمانـی...........................................................................................................................11

2-5 ویـژگیهای فـرهنگ سازمانـی......................................................................................................................12

2-6 عوامل و اجـزاء فـرهنگ سازمان..................................................................................................................14

2-7 چگونگی شكل‌گیری و تداوم فـرهنگ سازمانی...........................................................................................16

2-8 قـدرت فـرهنگ..........................................................................................................................................19

2-9 فـرهنگ مشتـرك (غالب) و پاره‌فرهنگها......................................................................................................21

2-10 فـرهنگ سالم و فـرهنگ بیمار...................................................................................................................21

2-11 فضـا (جـو) سازمانـی.................................................................................................................................23

2-12 عوامل مؤثر بر فـرهنگ سازمان..................................................................................................................25

2-13انـواع فـرهنگ سازمـان..............................................................................................................................25

2-14 الگـوی نوع شخصیت مدیـریت.................................................................................................................27

2-15تعاریف فرهنگ سازمانی............................................................................................................................28

2-16تقسیم بندی انواع فرهنگ سازمانی.............................................................................................................29

2-16-1دسته بندی رابرت کویین و مایکل مک گارت........................................................................................29

2-16-2انواع فرهنگ های سازمانی از طریق شخصیت الگویی.............................................................................30

2-17سطوح (لایه های) فرهنگ سازمانی............................................................................................................31

2-18 اعتیاد به کار..............................................................................................................................................32

2-19 اعتیاد به کار..............................................................................................................................................33

2-20 اعتیاد کاری در مقایسه با سخت کوشی.......................................................................................................36

2-21 ارزیابی سندرم اعتیاد به کار........................................................................................................................37

بخش سوم: پیشینه تحقیق.....................................................................................................................................39

تحقیقات داخلی.................................................................................................................................................39

تحقیقات خارجی...............................................................................................................................................41

فصل سوم: روش شناسی تحقیق

3-1 مقدمه ........................................................................................................................................................43

3-2 روش تحقیق...............................................................................................................................................43

3-2 ماهیت و روش پژوهش................................................................................................................................43

3-2-1 تحقيقات تاريخي....................................................................................................................................43

3-2-2 تحقيقات توصيفي ..................................................................................................................................43

3-3-3 تحقيقات همبستگي.................................................................................................................................44

3-3-4 تحقيقات عليّ ........................................................................................................................................44

3-3-5 تحقيقات تجربي .....................................................................................................................................44

3-5 جامعه آماری..............................................................................................................................................45

3-5-1 روش نمونه گیری..................................................................................................................................45

3-6 روش جمع آوری اطلاعات..........................................................................................................................46

3-6-1 ابزارجمع آوري اطلاعات........................................................................................................................46

3-6-2 مقیاس لیکرت....................................................................................................................................... 46

3-6-3 روايي ...................................................................................................................................................47

3-6-4 پايايي.....................................................................................................................................................47

3-7 آمار تحلیلی مورد استفاده............................................................................................................................48

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

4-1مقدمه..........................................................................................................................................................50

4-2 توصیف و تجزیه و تحلیل داده های گردآوری شده......................................................................................51

4-3 آمار استنباطی داده ها...................................................................................................................................53

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

5-1مقدمه..........................................................................................................................................................62

5-2 نتیجه گیری فرضیات...................................................................................................................................62

5-3 پیشنهادها مبتنی بر یافته های تحقیق...............................................................................................................64

5-4 پیشنهادات پژوهشی.....................................................................................................................................64

5-5 پیشنهادات کاربردی....................................................................................................................................64

5-6 محدودیت ها..............................................................................................................................................64


مبلغ واقعی 15,000 تومان    50% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 62

مطالب تصادفی

  • تاثیر سرمایه اجتماعی برارتقاءامنیت عمومی از دیدگاه فرماندهان و مدیران فرماندهی انتظامی استان ....
  • بررسي ميزان تاثير اعمال نمره منفي در رفتار ترافيكي راننده
  • بررسی نقش سرمایه اجتماعی در امنیت محلات شهر تهران با رویکرد امنیت محله محور (مطالعه موردی محلات منطقه 16 تهران)
  • بررسی عوامل موثر بر یادگیری سازمانی کارکنان سازمان ناجا  (مورد مطالعه: پایگاه دریابانی شهرستان .... )
  • بررسی رابطه بین سبک رهبری تحول آفرین با تعهد سازمانی کارکنان ناجا (مورد مطالعه استان ....)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "ایران پروژه" می باشد.
" فروشگاهی از 4KIA "