تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

فعال در زمینه «پروژه، مقاله، تحقیق دانشجویی، کارآموزی، پرسشنامه، استخراج و پذیرش مقاله و ....


دسته بندی سایت

برچسب های مهم

پیوند ها

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 72
  • بازدید دیروز : 106
  • بازدید کل : 674351

بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و ویژگی های سازمان یادگیرنده در مدارس شهرستان ... در سال 1392


بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و ویژگی های سازمان یادگیرنده در مدارس شهرستان ... در سال 1392

چکیده:

با پیشرفت تکنولوژی و پیچیده شدن فعالیت های سازمان به جرأت می توان گفت که دوران کارفردی به سر آمده و امروزه مدیریت مانند قبل مدیریت بر افراد نیست بلکه مدیریت بر گروه های کاری است. ایجاد تغییر با میل و رغبت بدون اعمال زور در جهت بهبود و توسعه و بازسازی سازمان است. با توجه به اینکه بین فرهنگ سازمانی و تأثیر گذاری آن بر سازمان های یادگیرنده روابط مؤثر و کلی وجود دارد ما بر آن شدیم که در این پژوهش به بررسی این موضوع بپردازیم که بین فرهنگ سازمانی و ویژگی های سازمان یادگیرنده در مدارس شهرستان سنندج رابطه معناداری وجود دارد.جامعه آماری در این پژوهش کلیه کارکنان مدارس ابتدایی در شهرستان سنندج هستند که با بررسی هایی که انجام داده و آمار مستندی که وزارت آموزش و پرورش کلیه ناحیه های شهرستان سنندج گرفته تعداد معلمان و مدیران مدارس دخترانه سطح شهرستان سنندج 230 نفر می باشد. با توجه به اینکه جامعه مورد نظر ما 230 نفر می باشد با استفاده از جدول مورگان اقدام به نمونه گیری کرده و نمونه ما 100 نفر می باشد در ضمن روش نمونه گیری در این تحقیق تصادفی بوده است.با توجه به نتایج بدست آمده از آزمون های پیرسون و کندال مقدار Sig بدست آمده به ترتیب برابر است با 0.031 و 0.036 که این مقدارها از 0.05 کمتر است بنابراین فرض صفر رد می شود و بین فرهنگ سازمانی و ویژگی های سازمان یادگیرنده رابطه معناداری وجود دارد.

 

کلید واژه ها: فرهنگ سازمانی و ویژگی های سازمان یادگیرنده

 

فهرست مطالب

عنوان                                             صفحه

فصل اول: کلیات تحقیق

1-1 مقدمه.......................................................................................................................2

1-2 بیان مسئله...............................................................................................................3

1-3 اهداف پژوهش..............................................................................................................5

1-3-1 هدف کلی..........................................................................................................5

1-3-2 هدف های جزئی....................................................................................................5

1-4 فرضیه های پژوهش.......................................................................................................5

1-4-1 فرضیه کلی.........................................................................................................5

1-4-2 فرضیه های جزئی...................................................................................................5

1-5 ضرورت و اهمیت پژوهش...................................................................................................6

1-6 تعریف نظری و عملیاتی متغیرها........................................................................................7

1-6-1 تعریف نظری...........................................................................................................7

1-6-2 تعریف عملیاتی........................................................................................................7

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق

2-1 مقدمه.......................................................................................................................9

2-2 مفهوم فرهنگ سازمان..................................................................................................10

2-3 تعریف فرهنگ سازمانی.................................................................................................10

2-4 ویژگیهای فرهنگ سازمانی........................................................................................12

2-5 عوامل و اجزاء فرهنگ سازمان.......................................................................................14

2-6 چگونگی شكل‌گیری و تداوم فرهنگ سازمانی.........................................................16

2-7 نقش فرهنگ..............................................................................................................18

2-8 فرهنگ مشترك (غالب) و پاره‌فرهنگها................................................................................19

2-9 فضا (جو) سازمانی......................................................................................................20

2-10 عوامل مؤثر بر فرهنگ سازمان......................................................................................20

2-11 سازمان یادگیرنده..................................................................................................21

2-12 سازمان یادگیرنده چگونه سازمانی است؟......................................................................21

2-12-1 محورهاییادگیریسازمانی................................................................................ 22

2-13 ساختارسازمانهاییادگیرنده .....................................................................................22

2-14 تمايزسازمان‌يادگيرنده‌ازيك‌سازمان‌سنتی..................................................................23

2-15 تاریخچه سازمان های یادگیرنده و سیر تکاملی آن........................................................24

2-16 مدل سازمان یادگیرنده..........................................................................................25

2-17 مفاهیم سازمان یادگیرنده..........................................................................................25

2-18 سیر تکامل سازمانهای یادگیرنده.............................................................................28

2-19 رهبری در سازمانهای یادگیرنده.................................................................................29

2-20 آرمان مشترک لازمه سازمان فراگیر............................................................................30

2-20-1 یادگیری تیمی.................................................................................................31

2-21 نقش دیدگاه سیستمی در فراگیر شدن سازمان............................................................33

2-22 ضرورت یادگیری سازمان........................................................................................34

2-23 پيشينهپژوهش...........................................................................................................35

2-23-1 پژوهشهايداخلكشور......................................................................................35

2-23-2 پژوهشهايخارجكشور........................................................................................38

فصل سوم: روش شناسی تحقیق

3-1 مقدمه.....................................................................................................................40

3-2 روش تحقیق.............................................................................................................40

3-3 ابزار گردآوری اطلاعات..............................................................................................40

3-4 جامعه آماری............................................................................................................40

3-5 نمونه آماری.............................................................................................................40

3-6 روایی و پایایی تحقیق...............................................................................................41

3-7 روش تجزیه و تحلیل.....................................................................................................41

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

4 – 1 توصیف داده ها..........................................................................................................43

4-2 آزمون فرضیات.........................................................................................................44

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشینهادات

5 –1 مقدمه....................................................................................................................50

5-2 نتیجه گیری فرضیات.................................................................................................51

5-3 محدودیت های تحقیق................................................................................................54

5-4 پیشنهادات................................................................................................................54


مبلغ واقعی 98,600 تومان    50% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 49,300 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 824

مطالب تصادفی

  • پرسشنامه مدیریت کیفیت جامع اسپینوال (TQM)
  • پرسشنامه استاندارد تعارض سازمانی بین فردی
  • پرسشنامه های استراتژی مدیریت دانش، نوآوری، عملکرد سازمان
  • پرسشنامه کیفیت خدمات سروکوال
  • پرسشنامه عملکرد بازاریابی

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "ایران پروژه" می باشد.