تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

فعال در زمینه «پروژه، مقاله، تحقیق دانشجویی، کارآموزی، پرسشنامه، استخراج و پذیرش مقاله و ....


دسته بندی سایت

برچسب های مهم

پیوند ها

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 51
  • بازدید دیروز : 12
  • بازدید کل : 672210

بررسی رابطه بین سبک های مدیریت با سلامت سازمانی مدارس متوسطه شهرستان .... در سال 1392


بررسی رابطه بین سبک های مدیریت با سلامت سازمانی مدارس متوسطه شهرستان .... در سال 1392

چکیده:

در این تحقیق سعی شده است مفهوم سلامت سازمانی، ویژگیهای سازمان سالم، مولفه های سلامت سازمانی، کارکردهای سیستم برای حفظ سلامت خود، و تحقیقات انجام شده در این زمینه به بحث و بررسی گذاشته شود و نتایج و پیشنهادات عملی در این زمینه بیان گردد. آموزش و پرورش به عنـوان اساس و زیربنای توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی هر جامعه است، امروزه در اغلب کشورها آموزش و پرورش صنعت رشد قلمداد می شود و پس از امور دفاعی بیشترین بودجه دولتی را به خود اختصاص می دهد.با توجه به تأثیر گذار بودن سبک های مدیریت بر سلامت سازمان در جوامع امروزی و مهم بودن این امر در مدارس متوسطه در پی بررسی رابطه بین سبک های مدیریت با سلامت سازمانی مدارس متوسطه شهرستان قروه هستیم.در این تحقیق برای سنجیدن میزان تأثیرات به وجودآمده در متغیرهای یاد شده جامعه آماری بکار گرفته شده تمامی دبیران مرد در مدارس متوسطه شهرستان قروه است که شامل 100 نفر می باشند و ما به دلیل تعداد کم کارکنان روش نمونه گیری نداریم و تمامی معلمان شامل نمونه آماری ما می باشند.در تجزیه و تحلیل فرضیه اهم ما به بررسی رابطه بین سبک های مدیریت و سلامت سازمانی می پردازیم با توجه به اینکه ما به قطعیت یک آزمون بسنده نکردیم از سه آزمون در یک گروه استفاده کردیم این آزمون ها به ترتیب پیرسون، کندال و اسپیرمن می باشند که در میان آزمون های آماری یکی از شناخته شده ترین آزمون ها می باشند نتایج بدست آمده حاکی از آن است که مقدار sig در آزمون پیرسون (0.021) ، آزمون کندال (0.032) و در آزمون اسپیرمن (0.039) است و با توجه به اینکه مقدار این sig ها از مقدار 0.05 کمتر می باشند sig< 0.05پس فرض H0 رد می شود و رابطه معنا داری بین مؤلفه ها وجود دارد بنابراین به این نتیجه می رسیم که بین سبک های مدیریت و سلامت سازمانی رابطه معناداری وجود دارد.

 

کلیدواژه ها: سبک های مدیریت، سلامت سازمانی

 

فهرست مطالب

عنوان.................................................................................... شماره صفحه

فصل اول: کلیات تحقیق

1-1 مقدمه...................................... 2

1-2 بیان مسئله..................................... 3

1-3 اهداف پژوهش................................. 5

1-3-1 هدف کلی.................................. 5

1-3-2 هدف های جزئی.................................... 5

1-4 فرضیه های پژوهش .....................................5

1-4-1 فرضیه کلی .........................................5

1-4-2 فرضیه های جزئی...................................... 5

1-5 ضرورت و اهمیت پژوهش..................................... 6

1-6 تعریف نظری متغیرها ..................................7

1-6-1 تعریف نظری......................................... 7

1-6-2 تعریف عملیاتی........................................ 7

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق

بخش اول: سبک های مدیریت

2-1 مقدمه..................................... 9

2-2 تعریف مدیریت.................................. 9

2-3 وظایف مدیران............................................. 10

2-4 انواع سبکهای مدیریت.................................... 11

2-4-1 سبکهای وظیفه مداری................................. 12

2-4-1-1 ویژگیهای سبک رفتار مدیر وظیفه مدار......................................... 12

2-4-1-2 مدیر خودکامه........................................... 13

2-4-1-3 مدیر مستبد خیرخواه.......................................... 13

2-4-2 سبکهای رابطه مداری.......................................... 14

2-4-2-1 مدیر مطیع یا موعظه گر......................................... 14

2-4-2-2 مدیر رشد دهنده........................................ 14

2-4-3 سبکهای وظیفه مداری ورابطه مداری قوی..................................... 15

2-4-3-1 مدیریت سازشکار ....................................16

2-4-3-2 مدیر مجری ..................................16

2-4-4 سبک وظیفه مداری و رابطه مداری ضعیف ....................................16

بخش دوم: سلامت سازمانی

2-5 مقدمه .................................17

2-6 مفهوم سلامت ........................................18

2-7 سلامت سازماني...................................... 18

2-8 ويژگيهاي سازمان سالم ........................................19

2-9 مولفه هاي سلامت سازماني ..........................................22

2-10 كاركردهاي سيستم.............................................. 24

2-11 سلامت سازماني و اثربخشي.............................................. 25

2-12 مفهوم سلامت سازمانی................................. 27

2-13 تعریف سلامت سازمانی.................................... 27

2-14 پوياييهای سازمانی: سالم تا غيرسالم..................................... 28

2-15 مشخصه های فضاهای كاری سالم............................................. 30

بخش سوم: پیشینه تحقیقات داخلی و خارجی

تحقیقات داخلی:......................................... 32

تحقیقات خارجی: ..................................34

فصل سوم:روش شناسی تحقیق

1-1 مقدمه .......................................37

3 -2 روش تحقيق.................................. 37

3-3 روش تحقیق در این مطالعه ..............................38

3 -4 جامعه آماري........................................ 39

3 -5 روش جمع آوري اطلاعات ..................................39

3- 6 ابزار اندازه گيري......................................... 40

3-7 روایی و پایایی......................................... 40

3-7-1 روائی ( اعتبار) .......................................40

3-7-2 پایائی.......................................... 40

فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها

4-1 تجزیه و تحلیل نتایج اولیه............................................. 42

4-2 آزمون فرضیات .........................................44

فصل پنجم:نتیجه گیری و پیشنهادات

5-1 مقدمه...................................... 57

5-2 نتیجه گیری....................................... 57

5-3 پیشنهادهای پژوهشی ...............................63

5-4 پیشنهادها اجرایی ..................................63

5-5 محدودیت ها....................................... 64


مبلغ واقعی 98,600 تومان    50% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 49,300 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1197

مطالب تصادفی

  • پرسشنامه مدیریت کیفیت جامع اسپینوال (TQM)
  • پرسشنامه استاندارد تعارض سازمانی بین فردی
  • پرسشنامه های استراتژی مدیریت دانش، نوآوری، عملکرد سازمان
  • پرسشنامه کیفیت خدمات سروکوال
  • پرسشنامه عملکرد بازاریابی

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "ایران پروژه" می باشد.