تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

مؤسسه علمی تحقیقاتی ایران پروژه(پرتال جامع پروژه وخدمات دانشجویی)

فعال در زمینه «پروژه، مقاله، تحقیق دانشجویی، کارآموزی، پرسشنامه، استخراج و پذیرش مقاله و ....

دسته بندی سایت

برچسب های مهم

پیوند ها

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 26
  • بازدید دیروز : 1969
  • بازدید کل : 28866

بررسی اثر بخشی آموزش مثبت نگری بر افزایش احساس تعلق به مدرسه و روابط با دیگران در میان دانش آموزان دبیرستانهای شهر تهران


بررسی اثر بخشی آموزش مثبت نگری بر افزایش احساس تعلق به مدرسه و روابط با دیگران در میان دانش آموزان دبیرستانهای شهر تهران

چکیده

هدف از پژوهش حاضر تعیین اثر بخشی آموزش مثبت نگری بر احساس تعلق به مدرسه و روابط با دیگران در دانش آموزان بود. جامعه ی آماری در این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان پسر مقطع متوسطه منطقه 18 تهران بودند. در این پژوهش از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای استفاده شده است، به این صورت که از بین 39 دبیرستان و هنرستان پسرانه مقطع متوسطه منطقه 18 تهران یک دبیرستان را به تصادف انتخاب کرده ایم و از این دبیرستان نیز یک کلاس 10 نفره را به عنوان گروه کنترل و یک کلاس 10 نفره دیگر به عنوان گروه آزمایشی انتخاب شد. در این پژوهش گروه آزمایش به مدت نه جلسه ی 60 دقیقه ای با استفاده از رویکرد مثبت نگری با استفاده از پروتکل ساخته شده تحت آموزش قرار داده و نتایج آنرا بدست آورده و تفاوت بین دو آزمون اجرا شده ( پیش آزمون و پس آزمون) را گزارش داده ایم.

ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه احساس تعلق به مدرسه[1] (بری،بتی،وات ،2004) و مقیاس روابط با دیگران[2] (ریف، 1989) بود که این ابزار از ابزارهاي رایج در این زمینه می باشد که روایی و پایایی آن در تحقیقات مختلف مورد تأیید قرار گرفته است. طرح پژوهش حاضر آزمایشی از نوع پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل می باشد و داده­های پژوهش با استفاده از تجزیه و تحلیل کواریانس (ANCOVA)، تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان داد تفاوت معناداری دراحساس تعلق به مدرسه و روابط با دیگران دانش آموزان گروه آزمایش که آموزش مثبت اندیشی را دریافت کرده بودند نسبت به گروهی که هیچ نوع آموزشی را در این زمینه دریافت نکرده بودند(گروه کنترل)، وجود دارد(05/0p<).

کلید واژه ها:آموزش مثبت نگری ، احساس تعلق به مدرسه ، روابط با دیگران

فهرست مطالب

فصل اول.. 7

مقدمه. 8

بیان مسأله. 11

اهمیت و ضرورت تحقیق.. 14

اهداف پژوهش... 16

هدف اصلی.. 16

اهداف جزیی.. 16

فرضیه های پژوهش... 16

تعریف مفاهیم پژوهش... 16

فصل دوم. 18

مبانی نظری آموزش مثبت نگری.. 45

پيشينه روان‌شناسي مثبت‌گرا46

تعريف روان‌شناسي مثبت‌گرا47

ضرورت وجود روان‌شناسي مثبت‌گرا47

اهداف اوليه روان‌شناسي.. 48

الف) درمان بيماري‌هاي رواني.. 48

ب) ساختن زندگي بارآور و رضايت‌بخش براي همگان.. 48

ج) شناخت و پرورش استعدادهاي برتر. 48

مبانی روان‌شناسي مثبت... 50

ابعاد روان‌شناسي مثبت‌گرا52

مثبت‏اندیشی.. 53

تداوم: «گاهی» در برابر «همیشه».54

فراگیر بودن: «خاص» در برابر «عام». 54

شخصی: «درونی» در برابر «بیرونی». 55

شناسایی علائم و نشانه‏های مثبت‏اندیشی.. 55

گام‏های ایجاد مثبت‏اندیشی.. 56

محدودیت‏های مثبت‏اندیشی.. 57

تعاریف احساس تعلق به مدرسه. 20

احساس تعلق به مدرسه از نظر رویکرد یادگیری دانش آموز محور. 26

مدل افزایش احساس تعلق به مدرسه. 28

رابطه احساس تعلق به مدرسه با سلامت... 32

تاثیرات احساس تعلق به مدرسه. 33

پیامد احساس تعلق به مدرسه. 34

روابط با دیگران.. 38

معنای ارتباط.. 38

اهمیت ارتباط.. 39

مدل های ارتباط.. 40

فصل سوم. 65

ابزار اندازه گيري.. 66

پرسشنامه احساس تعلق به مدرسه 67

مقیاس روابط با دیگران.. 68

روش تجزيه و تحليل داده ها69

فصل چهارم. 70

آزمون فرضیه اول.. 76

آزمون فرضیه دوم. 77

فصل پنجم. 79

بحث و نتیجه گیری.. 79

بحث و بررسی یافته هاي پژوهش... 80

فرضیه اول:80

فرضیه دوم :80

محدودیت ها81

پیشنهادها83

پیشنهادهای کاربردی.. 83

پیشنهادهای پژوهشی.. 83

فهرست منابع.. 84

پیوست... 94


مبلغ واقعی 30,000 تومان    5% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 28,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 22

مطالب تصادفی

  • تاثیر سرمایه اجتماعی برارتقاءامنیت عمومی از دیدگاه فرماندهان و مدیران فرماندهی انتظامی استان ....
  • بررسي ميزان تاثير اعمال نمره منفي در رفتار ترافيكي راننده
  • بررسی نقش سرمایه اجتماعی در امنیت محلات شهر تهران با رویکرد امنیت محله محور (مطالعه موردی محلات منطقه 16 تهران)
  • بررسی عوامل موثر بر یادگیری سازمانی کارکنان سازمان ناجا  (مورد مطالعه: پایگاه دریابانی شهرستان .... )
  • بررسی رابطه بین سبک رهبری تحول آفرین با تعهد سازمانی کارکنان ناجا (مورد مطالعه استان ....)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "ایران پروژه" می باشد.
" فروشگاهی از 4KIA "