تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

مؤسسه علمی تحقیقاتی ایران پروژه(پرتال جامع پروژه وخدمات دانشجویی)

فعال در زمینه «پروژه، مقاله، تحقیق دانشجویی، کارآموزی، پرسشنامه، استخراج و پذیرش مقاله و ....

دسته بندی سایت

برچسب های مهم

پیوند ها

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 584
  • بازدید دیروز : 385
  • بازدید کل : 29809

بررسی تأثیر آموزش به شیوه نمایش خلاق بر تفکر انتقادی و پیشرفت درسی دانش آموزان در درس علوم اجتماعی سوم ابتدایی


بررسی تأثیر آموزش به شیوه نمایش خلاق بر تفکر انتقادی و پیشرفت درسی  دانش آموزان در درس علوم اجتماعی سوم ابتدایی

چکیده:

این پژوهش با هدف بررسی تاثير آموزش به شیوه‌ی نمایش خلاق بر پیشرفت درسی و تفکر انتقادی دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی انجام گرفت. روش پژوهش شبه تجربی با طرح پیش‌آزمون – پس‌آزمون با گروه آزمايش و گواه بود. برای دستیابی به این هدف، نخست یک نمونه 40 نفری به شیوه نمونه‌گیری در دسترس از میان دانش‌آموزان دختر پایه سوم ناحيه يك شهرستان .... انتخاب شد. این افراد در پیش‌آزمون که شامل آزمون استاندارد تفکر انتقادی واتسون و گلیزر و آزمون معلم ساخته پیشرفت درسی بود که پایایی آن در اجرای مقدماتی و اصلی به ترتیب 74% و87% به دست آمده است، شرکت کردند.در مرحله بعد، این عده به دو گروه 20 نفری تقسیم شدند. گروه آزمایش به مدت 8 جلسه و با روش آموزش به شیوه نمایش خلاق، و گروه کنترل به شیوه معمول مدارس (سخنرانی) به فراگیری درس تعلیمات اجتماعی پرداختند. در پایان آموزش هر دو گروه در پس‌آزمون شرکت کردند.هم‌چنین به منظور تحلیل داده‌ها از روش آمار استنباطی – آزمون نرمال بودن کلموگروف و آزمون ناپارامتری من ویتنی uاستفاده شده است و نیز پردازش‌های آماری لازم بر روی نمره‌ها با استفاده از برنامه نرم‌افزاری spss (نسخه 18 ) انجام گردید نتایج بدست آمده در همه موارد نشان داد که آموزش به شیوه نمایش خلاق بر افزایش مهارت‌های تفکر انتقادی شامل استنباط، شناسایی مفروضات، مؤلفه استنتاج، مؤلفه تعبیر و تفسیر، ارزشیابی و پیشرفت درسی دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی تأثیر دارد. تفکر انتقادی و پیشرفت درسی کودکان را مورد تأیید قرار داد.

کلیدواژه‌ها: نمایش خلاق، استنباط، شناسایی مفروضات، مؤلفه استنتاج، مؤلفه تعبیر و تفسیر، ارزشیابی و پیشرفت درسی.

 

فهرست مطالب

عنوان صفحه

چکیده

1

فصل اول: کلیات پژوهش

2

1- مقدمه _

3

2- بیان مسأله

4

3- اهميت و ضرورت پژوهش

9

1-4- اهداف پژوهش

11

1-5- فرضیه های پژوهش

12

1-6- تعاريف مفهومي و عملياتي

13

فصل دوم: ادبیات و پیشینه پژوهش

18

پيش درآمد فصل دوم

19

2-1- نمایش خلاق

19

2-1-1- نمایش

19

2-1-3- اهداف نمايش خلاق

22

2-1-4- آموزه هاي نمايش خلاق

23

2-1-5- اصول نمايش خلاق

24

2-1-6- مباني نظري نمايش خلاق

27

2-1-7- انواع بازي

28

2-1-8- بازي و تئاتر _

43

2-2-1- تعريف تفكر انتقادي

44

2-2-2- ماهيت تفكر انتقادي

45

2-2-3- اهميت برخورداري از تفكر انتقادي

46

2-2-4- چگونگي و نحوه تعامل هنر و تفكرانتقادي براي كودكان

47

2-2-5- هنر به عنوان محتوا و كنش در فكرپروري كودكان

54

2-3- پيشرفت درسي

55

2-3-1- نظريه هاي برنامه درسي براي پيشرفت درسي

56

2-3-2- عوامل موثر در پيشرفت تحصيلي

59

2-43- پيشينه پژوهش

65

2-5- جمع بندي فصل دوم

69

2-6- مدل مفهومي پژوهش

71

فصل سوم: روش شناسی پژوهش

75

پيش درآمد فصل سوم_________________________________

76

3-1- روش پژوهش

76

3-2- طرح پژوهش

76

3-4- متغير هاي مورد مطالعه

78

3-5- ابزار پژوهش

79

روايي و پايايي ابزار پژوهش

80

3-7- جامعه آماري

81

3-8- روش تجزيه و تحليل اطلاعات

81

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

82

پيش در آمد فصل چهارم

83

4-1- آمار _

83

جمع بندي

106

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

108

پيش درآمد فصل پنجم

109

5-1- خلاصه پژوهش

109

5-2- بحث و تفسير نتايج

111

5-3- نتيجه گيري

117

5-4- محدوديت هاي پژوهش

119

5-5- پيشنهادات _

119

منابع __

122

پیوست

132


مبلغ واقعی 30,000 تومان    5% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 28,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 19

مطالب تصادفی

  • تاثیر سرمایه اجتماعی برارتقاءامنیت عمومی از دیدگاه فرماندهان و مدیران فرماندهی انتظامی استان ....
  • بررسي ميزان تاثير اعمال نمره منفي در رفتار ترافيكي راننده
  • بررسی نقش سرمایه اجتماعی در امنیت محلات شهر تهران با رویکرد امنیت محله محور (مطالعه موردی محلات منطقه 16 تهران)
  • بررسی عوامل موثر بر یادگیری سازمانی کارکنان سازمان ناجا  (مورد مطالعه: پایگاه دریابانی شهرستان .... )
  • بررسی رابطه بین سبک رهبری تحول آفرین با تعهد سازمانی کارکنان ناجا (مورد مطالعه استان ....)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "ایران پروژه" می باشد.
" فروشگاهی از 4KIA "