تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

مؤسسه علمی تحقیقاتی ایران پروژه(پرتال جامع پروژه وخدمات دانشجویی)

فعال در زمینه «پروژه، مقاله، تحقیق دانشجویی، کارآموزی، پرسشنامه، استخراج و پذیرش مقاله و ....

دسته بندی سایت

برچسب های مهم

پیوند ها

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 386
  • بازدید دیروز : 385
  • بازدید کل : 29611

مقايسه ي توانايي ديداري – فضايي دانش آموزان با اختلال يادگيري غيركلامي و دانش آموزان درخودمانده با عملكرد بالا


مقايسه ي توانايي ديداري – فضايي دانش آموزان با اختلال يادگيري غيركلامي و دانش آموزان درخودمانده با عملكرد بالا

چكيده

پژوهش حاضر به منظور بررسي مقايسه ي توانايي ديداري – فضايي كودكان با اختلال يادگيري غيركلامي و كودكان درخودمانده با عملكرد بالا انجام گرفته است. در اين پژوهش از نوع توصيفي زمينه يابي استفاده شده که در دو مرحله انتخاب (آزمودنی ها و اجرای پژوهش) اجرا شده است. جامعه آماري شامل کلیه دانش آموزاندرخودمانده با عملكرد بالا و کلیه دانش آموزان با اختلال یادگیری غیرکلامی شهر تهران است. دراین تحقیق از نمونه گیری دردسترس استفاده شد. بدین منظور تعداد 15نفر از دانش آموزانی که اختلال یادگیری غیرکلامی دارند، با استفاده از فرم معلم گلدستین (1999) و تعداد 15 نفراز دانش آموزان درخودمانده با عملكرد بالا از مدارس ویژه این کودکان که با استفاده ازآزمون گارز شناسایی شده اند. و بر روي هر كدام از آنها آزمون مكعب هاي كهس به اجرا درآمد. به منظور آزمون فرضیه تحقیق از آزمون تی مستقل استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان داد که بین میانگین نمرات دانش آموزان با اختلال یادگیری غیر کلامی و دانش آموزان با درخودمانده با عملكرد بالا از لحاظ توانایی دیداری- فضایی تفاوت معناداری وجود دارد. و دانش آموزان با اختلال يادگيري غيركلامي دارای توانایی دیداری- فضایی بهتری نسبت به دانش آموزان با درخودمانده با عملكرد بالا هستند.

كليد واژه ها: توانايي ديداري – فضايي، اختلال يادگيري غيركلامي، درخودمانده با عملكرد بالا.

 

فهرست مطالب صفحه

چكيده ............................................................................................................................................................................................7

فصل اول: چارچوب پژوهش ......................................................................................................................................................8

مقدمه .............................................................................................................................................................................................9

بيان مسئله ....................................................................................................................................................................................11

هدف پژوهش ............................................................................................................................................................................12

فرضيه پزوهش ..........................................................................................................................................................................12

اهميت و ضرورت پزوهش ......................................................................................................................................................13

تعاریف نظری و عملی مفاهیم موضوع پزوهش ................................................................................................................15

فصل دوم: پيشينه ي پژوهش ................................................................................................................................................16

مقدمه .........................................................................................................................................................................................17

اختلالات همبود و همراه با اختلال یادگیری غیرکلامی و درخودماندگی سطح بالا .............................................22

اختلال نارسايي توجه ..............................................................................................................................................................22

اختلال وسواس اجباري ..........................................................................................................................................................23

توانایی دیداری – فضایی در کودکان با اختلال یادگیری غیرکلامی و درخودماندگی سطح بالا ........................23

انواع توانایی دیداری – فضایی ...............................................................................................................................................24

فصل سوم: روش پژوهش ........................................................................................................................................................31

مقدمه ..........................................................................................................................................................................................32

روش پژوهش ............................................................................................................................................................................32

جامعه آماري .............................................................................................................................................................................32

نمونه و روش نمونه گيري .....................................................................................................................................................32

ابزار گردآوري داده ها ..............................................................................................................................................................34

شيوه ي گردآوري داده ها ......................................................................................................................................................34

روش تحليل داده ها .................................................................................................................................................................36

فصل چهارم: يافته ها ..............................................................................................................................................................37

مقدمه ..........................................................................................................................................................................................38

فصل پنجم: بحث و نتيجه گيري ..........................................................................................................................................42

مقدمه .........................................................................................................................................................................................43

بحث و نتیجه‌گیری ..................................................................................................................................................................43

محدوديت ها .............................................................................................................................................................................45

پيشنهادها ..................................................................................................................................................................................46

منابع ...........................................................................................................................................................................................47

پيوست ها ....................................................................................................................................................................................53

پيوست شماره 1 ..................................................................................................................................................................... 53

پيوست شماره 2 .........................................................................................................................................................................56

 

فهرست جداول

جدول 4.1: ویژگی های دانش آموزان با اختلال یادگیری غیرکلامی و درخودماندگي سطح بالا براساس سن و مقطع تحصیلی .................................38

جدول 4.2: نتايج آزمون هوشي ريون رنگي .......................................................................................................................39

جدول 4.3: توصيف نمونه آماري پژوهش ...........................................................................................................................40

جدول 4.4: آزمون همگني واريانس ها براي فرضيه ي تحقيق ....................................................................................41

جدول 4.5: نتايج آزمون تي مستقل در مورد فرضيه ي تحقيق ....................................................................................41


مبلغ واقعی 30,000 تومان    5% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 28,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 20

مطالب تصادفی

  • تاثیر سرمایه اجتماعی برارتقاءامنیت عمومی از دیدگاه فرماندهان و مدیران فرماندهی انتظامی استان ....
  • بررسي ميزان تاثير اعمال نمره منفي در رفتار ترافيكي راننده
  • بررسی نقش سرمایه اجتماعی در امنیت محلات شهر تهران با رویکرد امنیت محله محور (مطالعه موردی محلات منطقه 16 تهران)
  • بررسی عوامل موثر بر یادگیری سازمانی کارکنان سازمان ناجا  (مورد مطالعه: پایگاه دریابانی شهرستان .... )
  • بررسی رابطه بین سبک رهبری تحول آفرین با تعهد سازمانی کارکنان ناجا (مورد مطالعه استان ....)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "ایران پروژه" می باشد.
" فروشگاهی از 4KIA "