تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

مؤسسه علمی تحقیقاتی ایران پروژه(پرتال جامع پروژه وخدمات دانشجویی)

فعال در زمینه «پروژه، مقاله، تحقیق دانشجویی، کارآموزی، پرسشنامه، استخراج و پذیرش مقاله و ....

دسته بندی سایت

برچسب های مهم

پیوند ها

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 101
  • بازدید دیروز : 303
  • بازدید کل : 30465

پاسخ رفتاری کاربران به تبلیغات اینترنتی: تبیین نقش اعتماد و نگرش به تبلیغات اینترنتی


پاسخ رفتاری کاربران به تبلیغات اینترنتی: تبیین نقش اعتماد و نگرش به تبلیغات اینترنتی

چکیده

در عصر حاضر به دنبال پیشرفت فناوری و اطلاعات، رقابت بین کسب و کارها نیز شدت یافته است. چگونگی ارائه برندها، محصولات یا خدمات برای اینکه مورد توجه بیشتر مصرف­کنندگان قرار گرفته و متمایز بودن آنها برجسته گردد تا افراد مجذوب آنان گردند و یا تمایل به خرید آنان داشته باشند، بسیار حائز اهمیت است. به علاوه با نوآوری­ های به وجود آمده در فناوری و توسعه اینترنت، تجارت الکترونیک رونق بسیاری پیدا کرده است. با توجه به این امر، تبلیغات به ویژه در بستر اینترنت، عامل مهم و تاثیرگذاری در تجارت الکترونیک می­باشد. بدین ترتیب، تحقیق حاضر به موضوع پاسخ رفتاری کاربران به تبلیغات اینترنتی: تبین نقش اعتماد و نگرش به تبلیغات اینترنتی پرداخته است. جامعه آماری این تحقیق کلیه کاربران جامعه مجازی ایرانیان است و حجم نمونه 385 نفر می­باشد. نمونه­گیری به روش در دسترس انجام شد. کلیه داده­های پژوهش از طریق پرسشنامه گردآوری شد. جهت سنجش اعتبار پرسشنامه از آزمون آلفای کرونباخ استفاده شده است و جهت بررسی روایی سازه از شاخص AVE استفاده گردید که نشان دهنده برخورداری پرسشنامه از روایی مناسب بوده است. تجزیه و تحلیل داده ­ها در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی با استفاده از نرم افزارهای SPSS 16 و Warp PLS 3 انجام شد. نتایج نشان داد که بین نگرش به تبلیغات اینترنتی و اعتماد به تبلیغات اینترنتی رابطه مثبت و معنی­داری وجود دارد. همچنین بین اعتماد به تبلیغات اینترنتی و کلیک تبلیغات، کلیک تبلیغات و خرید اینترنتی نیز رابطه مثبت و معنی­داری وجود دارد. اما بین نگرش به تبلیغات اینترنتی و کلیک تبلیغات رابطه­ای یافت نشد. براساس نتایج حاصل از تحقیق پیشنهاد می­شود که با کنترل متغیرهای تأثیرگذار بر نگرش به تبلیغات اینترنتی و ایجاد نگرش مثبت­تر نسبت به آن، اعتماد مشتریان را افزایش داده تا از این طریق علاقه به کلیک کردن برای دیدن تبلیغات اینترنتی در آنها افزایش یابد و از این طریق میزان خرید اینترنتی که به طور معمول هزینه کمتری را برای شرکت­ها و مشتریان دارد، نیز بیشتر گردد.

کلیدواژه: تجارت الکترونیک، تبلیغات اینترنتی، پاسخ رفتاری کاربران، اعتماد به تبلیغات اینترنتی، نگرش به تبلیغات اینترنتی.

 

فهرست مطالب

عنوان صفحه

فصل اول: کلیات تحقیق

1-1- مقدمه. 2

1-2- اهمیت موضوع.. 2

1-3- بیان مسأله. 3

1-4- سوالات تحقیق.. 6

1-5- چارچوب نظری تحقیق.. 6

1-6- فرضیه­ های تحقیق.. 7

1-7- اهداف تحقیق.. 7

1-8- قلمرو تحقیق.. 8

1-8-1- قلمرو مکانی.. 8

1-8-2- قلمرو زمانی.. 8

1-8-3- قلمرو موضوعی.. 8

1-9- تعریف واژگان تخصصی.. 8

1-10- خلاصه فصل.............................................................................................................................................................9

1-11- ساختار کلی تحقیق.. 9

 

فصل دوم: ادبیات تحقیق

2-1- مقدمه. 12

2-2- تبلیغات... 12

2-2-1- وظایف تبلیغات... 13

2-2-1-1- جلب توجه. 13

2-2-1-2- ایجادعلاقه. 14

2-2-1-3- تحریک تمایل.. 14

2-2-1-4- سوق دادن به خرید.. 14

2-2-2- اثر بخشی تبلیغات... 15

2-2-2-1- اندازه ­گیري ورودي­ ها15

2-2-2-2- اندازه­ گیري خروجی­ ها15

2-2-2-3- اندازه ­گیري فرآیندها16

2-3- اینترنت و بازاریابی.. 16

2-3-1- تعاملی بودن.. 17

2-3-2- کنترل مصرف­کنندگان.. 17

2-3-3- شخصی­سازی.. 18

2-3-4- ظرفیت اطلاعاتی.. 18

2-3-5- تجارت الکترونیک..... 18

2-4- تبلیغات اینترنتی.. 19

2-4-1- ویژگی­های مهم تبلیغات اینترنتی.. 22

2-4-2- محدوديت‌هاي تبليغات اينترنتي.. 23

2-4-3- انواع روش­های تبلیغات اینترنتی.. 23

2-5- نگرش.... 26

2-5-1- عناصر نگرش.... 29

2-5-2- نحوه شکل­گیری نگرش.... 30

2-5-3- نگرش نسبت به تبلیغات اینترنتی.. 30

2-6- اعتماد. 33

2-6-1- اعتماد و اعتبار به عنوان ساختارهایی مستقل.. 34

2-6-2- سه بعد موجود در ذات اعتماد به تبلیغات... 35

2-7- پاسخ رفتاری.. 36

2-7-1- کلیک تبلیغات... 37

2-7-2- خرید اینترنتی.. 38

2-8- جامعه مجازی.. 39

2-9- مروری بر مطالعات صورت گرفته. 40

2-9-1- پژوهش‏های خارجی.. 40

2-9-2- پژوهش‏های داخلي.. 44

 

فصل سوم: روش­شناسی تحقیق

3-1- مقدمه. 48

3-2- روش تحقیق.. 48

3-3- متغیرهای تحقیق و الگوی مفهومی تحقیق.. 48

3-4- مراحل انجام تحقیق.. 50

3-5- جامعه و نمونه آماری.. 52

3-5-1- تعیین حجم نمونه و روش نمونه­گیری.. 52

3-6- ابزار سنجش.... 53

3-6-1- تدوین پرسشنامه ....................................................................................................................................................54

3-7- روایی پرسشنامه. 57

3-8- پايايي پرسشنامه. 58

3-9- روش­های تجزیه و تحلیل داده­ها58

3-10- تحلیل عامل اکتشافی.. 59

3-10-1- پیش شرط­های تحلیل عامل اکتشافی.. 59

3-11- مدل­سازی معادلات ساختاری.. 60

3-11-1- برازش مدل.. 62

3-11-1-1- برازش مدل اندازه­گیری.. 62

3-11-1-2- معیارهای ارزیابی برازش بخش ساختاری.. 63

3-11-1-3- معیارهای ارزیابی برازش کلی مدل.. 64

3-11-2- آزمون فرضیه­ها65

3-11-2-1- بررسی ضرایب معناداری z یا t-values یا p-values65

3-11-2-2- بررسی ضرایب استاندارد شده بار عاملی مربوط به مسیرهای هر یک از فرضیه­ها65

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده­ها

4-1- مقدمه. 67

4-2- ویژگی­های جمعیت ­شناختی پاسخگویان و جامعه­ آماری.. 67

4-2-1- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت... 67

4-2-2- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سن.. 69

4-2-3- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب تحصیلات... 70

4-2-4- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب درآمد.. 71

4-2-5- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب حدود میزان استفاده از اینترنت در طول هفته. 73

4-2-6- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب مدت زمان آغاز خرید اینترنتی.. 75

4-3- بررسی توزیع نرمال داده­های تحقیق.. 76

4-3-1- آزمون کولموگروف اسمیرنوف برای توزیع نرمال نگرش به تبلیغات اینترنتی.. 76

4-3-2- آزمون کولموگروف اسمیرنوف برای توزیع نرمال اعتماد به تبلیغات اینترنتی.. 77

4-3-3- آزمون کولموگروف اسمیرنوف برای توزیع نرمال کلیک تبلیغات اینترنتی.. 77

4-3-4- آزمون کولموگروف اسمیرنوف برای توزیع نرمال خرید اینترنتی.. 77

4-4- تحلیل عامل اکتشافی.. 78

4-4-1- تحلیل عامل اکتشافی انعکاسی بعد شناختی اعتماد. 78

4-4-2- تحلیل عامل اکتشافی انعکاسی بعد احساسی اعتماد. 80

4-4-3- تحلیل عامل اکتشافی انعکاسی بعد رفتاری اعتماد. 82

4-5- آزمون مدل مفهومی تحقیق.. 83

4-5-1- برازش مدل­های اندازه­گیری.. 83

4-5-2- برازش مدل­های ساختاری.. 85

4-5-3- برازش کلی مدل.. 87

4-5-4- آزمون فرضیه. 87

4-5-4-1- نتیجه آزمون فرضیه. 87

 

فصل پنجم: نتایج و پیشنهادات

5-1- مقدمه. 92

5-2- بررسی نتایج تحقیق.. 92

5-2-1- نتایج حاصل از آزمون فرضیه اول.. 93

5-2-2- نتایج حاصل از آزمون فرضیه دوم. 93

5-2-3- نتایج حاصل از فرضیه سوم. 93

5-2-4- نتایج حاصل از فرضیه چهارم. 94

5-3- جنبه های نوین پژوهش.........................................................................................................................................94

5-4- خلاصه و نتیجه­ گیری.. 94

5-5- محدودیت... 95

5-6- پیشنهادات تحقیق.. 95

5-6-1- پیشنهادات کاربردی.. 95

5-6-2- پیشنهادات برای تحقیقات آتی.. 96

فهرست منابع

الف) منابع فارسی.. 98

ب) منابع لاتین.. 101

ضمائم

الف) پرسشنامه............................................................................................................................107

ب) جدول های مربوط به نتایج آزمون های آماری....................................................................................111

 

فهرست شکل­ها

شکل 1-1- مدل مفهومی تحقیق.. 7

شکل 3-1- مدل مفهومی تحقیق.. 49

شکل 3-2- مراحل انجام تحقیق.. 51

شکل 4-1- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت... 68

شکل 4-2- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سن.. 69

شکل 4-3- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب تحصیلات... 71

شکل 4-4- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب درآمد.. 72

شکل 4-5- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب حدود میزان استفاده از اینترنت در طول هفته. 74

شکل 4-6- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب مدت زمان آغاز خرید اینترنتی.. 76

شکل 4-7- مدل مفهومی تحقیق.. 86

 

فهرست جدول­ها

جدول 3-1- شاخص­های مطرح شده در تحقیق.. 54

جدول3-2- میانگین واریانس استخراج شده. 57

جدول3-3- ضریب آلفای کرونباخ متغیرها 58

جدول3-4- دلایل استفاده از پی ال اس... 61

جدول4-1- فراوانی و درصد جنسیت پاسخگویان.. 67

جدول 4-2- فراوانی و درصد سن پاسخگویان.. 69

جدول4-3- فراوانی و درصد پاسخگویان بر حسب تحصیلات... 70

جدول4-4- فراوانی و درصد پاسخگویان بر حسب درآمد.. 71

جدول4-5- فراوانی و درصد پاسخگویان بر حسب حدود میزان استفاده از اینترنت در طول هفته. 73

جدول4-6- فراوانی و درصد پاسخگویان بر حسب مدت زمان آغاز خرید اینترنتی.. 75

جدول4-7- آزمون کولموگروف اسمیرنوف... 76

جدول4-8- آزمون کولموگروف اسمیرنوف... 77

جدول4-9- آزمون کولموگروف اسمیرنوف... 77

جدول4-10- آزمون کولموگروف اسمیرنوف... 78

جدول4-11- آزمون بارتلت و کی ام ا 78

جدول4-12- اشتراک مولفه­ها 78

جدول4-13- واریانس کلی بیان شده. 79

جدول4-14- ماتریس مولفه­ ها 80

جدول4-15- آزمون بارتلت و کی ام ا 80

جدول4-16- اشتراک مولفه­ ها 80

جدول4-17- واریانس کلی بیان شده. 81

جدول4-18- ماتریس مولفه ­ها 81

جدول4-19- آزمون بارتلت و کی ام ا 82

جدول4-20-اشتراک مولفه­ ها 82

جدول4-21- واریانس کلی بیان شده. 82

جدول4-22- ماتریس مولفه­ ها 83

جدول4-23- بارهای عاملی.. 84

جدول4-24- نتایج سه معیار آلفای کرونباخ، پایایی ترکیبی و روایی همگرا 85

جدول4-25- برگرفته از روش فورنل و لارکر. 85

4-26- معیار R2 .....................................................................................................................................................................86

جدول4-27- معیارQ2.. 87

جدول4-28- جدول خروجی تحلیل مسیر. 88

جدول4-29- جدول خروجی تحلیل مسیر. 88

جدول4-30- جدول خروجی تحلیل مسیر. 89

جدول4-31- جدول خروجی تحلیل مسیر. 89

جدول4-32- نتایج حاصل از آزمون فرضیه­ ها 90


مبلغ واقعی 30,000 تومان    5% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 28,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 21

مطالب تصادفی

  • تاثیر سرمایه اجتماعی برارتقاءامنیت عمومی از دیدگاه فرماندهان و مدیران فرماندهی انتظامی استان ....
  • بررسي ميزان تاثير اعمال نمره منفي در رفتار ترافيكي راننده
  • بررسی نقش سرمایه اجتماعی در امنیت محلات شهر تهران با رویکرد امنیت محله محور (مطالعه موردی محلات منطقه 16 تهران)
  • بررسی عوامل موثر بر یادگیری سازمانی کارکنان سازمان ناجا  (مورد مطالعه: پایگاه دریابانی شهرستان .... )
  • بررسی رابطه بین سبک رهبری تحول آفرین با تعهد سازمانی کارکنان ناجا (مورد مطالعه استان ....)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "ایران پروژه" می باشد.
" فروشگاهی از 4KIA "