دسته بندی سایت
محبوب ترین ها
پرفروش ترین ها
برچسب های مهم
پیوند ها
«چکیده»
هدف از انجام این تحقیق بررسی نقش رسانه های بازاریابی اجتماعی در سپردهگذاری مشتریان موسسه مالی و اعتباری مهر در استان تهران بود. تحقيق حاضر از نظر روش توصیفی و از نوع همبستگی بوده كه به لحاظ هدف، كاربردي است که به شیوه تحقیقات میدانی به جمع آوری داده ها پرداخته است. جامعه آماري تحقیق شامل مشتریان موسسه مالی مهر در شهر تهران بود که باتوجه با اینکه تعداد آنها، نامشخص است، حجم جامعه آماری نامحدود درنظر گرفته شد و برای تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران برای جوامع نامشخص استفاده شد، که تعداد نمونه 384 نفر برآورد گردید. ابزار اصلی جمعآوری اطلاعات پرسشنامه بود، که روایی آن به وسیله پانل متخصصان و پایایی آن به وسیله محاسبه ضریب آلفای کرونباخ برای بخشهای مختلف پرسشنامه احراز شد. نتایج بدست آمده نشان داد که پاسخگویان بیشترین استفاده را از رسانه تلویزیون دارند و رسانه بازاریابی اجتماعی میتواند بیشترین تاثیر را در تعهد به اصول اخلاقی اجتماعی و انسانی داشته باشد. در بررسی ارزش سهام رسانه بازاریابی اجتماعی نقش افزایش ضریب ماندگاری مشتریان قبلی و زیادشدن رضایتمندی آنها از موسسه مالی و اعتباری مهر را دارد. در بررسی ارتباطات سهامرسانه نقش تبيين نقاط قوت، ضعف، تهديدها و فرصت هاي مطرح در خصوص خدمات و تسهیلات موسسه مالی و اعتباری را دارد. در بررسی تاثیر رسانه بازاریابی اجتماعی بر قصد سپرده گذاری در موسسه مالی مهر، از رگرسیون لجستیک بهره گیری شد. نتایج بدست آمده نشان داد که متغیر سن، متغیر متوسط درآمد ماهیانه در گام، متغیر تعداد اعضای خانواده، متغیر فعالیت بازاریابی، متغیر مناسببودن رسانه، متغیر ارزش برند و متغیر ارتباطات سهام وارد معادله شد. ضریب منفی متغیرهای سن، میزان درآمد، میزان مناسببودن رسانه و میزان ارتباطات سهام نشان از تاثیر منفی این متغیرها دارد و نشان می دهد که با افزایش میزان سن، میزان درآمد، تناسب رسانه بازاریابی اجتماعی و ارتباطات سهام میزان سپرده گذاری کاهش می یابد.
کلمات کلیدی: بازاریابی، رسانه، بازاریابی اجتماعی، سپرده گذاری، ارزش برند، ارتباطات سهام
« فهرست مطالب »
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1- مقدمه .............................................................................................................. 16
1-2- بيان مسأله ....................................................................................................... 16
1-3- اهميت و ضرورت تحقيق ............................................................................... 19
1-4- سوالات تحقیق ........................................................................................................................................... 21
1-5- اهداف تحقيق ................................................................................................. 21
1-6- فرضیات تحقیق ........................................................................................................................................... 21
1-7- مدل مفهومی تحقیق .................................................................................................................................... 22
1-8- قلمرو تحقيق .................................................................................................. 23
1-9- پیشینه تحقیق ............................................................................................................................................. 24
1-10- روش وابزار گردآوری اطلاعات ................................................................................................................................. 31
1-11- جامعه آماری و بیان حجم نمونه ................................................................................................................................. 32
1-12- روش تجزیه و تحلیل داده ها ..................................................................................................................................... 32
1-13- محدودیتهای تحقیق ................................................................................................................................................. 33
1-14- تعاريف مفهومی واژگان .............................................................................................................................................. 33
1-15- ساختار پژوهش .......................................................................................................................................................... 35
فصل دوم: پيشينه تحقيق و مباني نظري
2-1- مقدمه ............................................................................................................................................................................ 38
بخش اول: جذب سرمایه مشتری ............................................................................................................................................ 38
مشتری شناسی و مشتری گرایی ................................................................................................................................................. 38
شناسایی نیازهای مشتریان ....................................................................................................................................................... 39
اهمیت جذب سرمایه مشتری .................................................................................................................................................. 40
بخش دوم: بازاریابی
مقدمه ....................................................................................................................................................................................... 43
تعریف بازاریابی ......................................................................................................................................................................43
اهمیت بازاریابی .......................................................................................................................................................................45
مؤلفه هاي فرآيند بازاريابي ....................................................................................................................................................... 47
الف) محيط بازار ..................................................................................................................................................................... 47
1- محيط كلان ........................................................................................................................................................................ 48
2- محيط خرد ......................................................................................................................................................................... 48
ب) سيستمهاي اطلاعات بازاريابي .......................................................................................................................................... 49
ج) برنامه ريزي بازاريابي .......................................................................................................................................................... 50
د) فرآيند اجراي بازاريابي ........................................................................................................................................................ 50
ه) سيستم كنترل و نظارت ....................................................................................................................................................... 51
اهمیت بازاریابی خدمات بانکی ............................................................................................................................................... 52
الف) تبليغ با هدف اطلاع رساني ............................................................................................................................................ 53
ب) تبليغ با هدف ترغيب ........................................................................................................................................................ 53
ج) تبليغ با هدف يادآوري ....................................................................................................................................................... 53
بخش سوم: بازاریابی اجتماعی
مقدمه ....................................................................................................................................................................................... 54
مبناي اجتماعي بازاريابي: تأمين نيازهاي انساني ...................................................................................................................... 55
تفاوت بازاريابي تجاري و بازاريابي اجتماعي .......................................................................................................................... 56
مفهوم بازاریابی اجتماعی ......................................................................................................................................................... 59
تاریخچۀ پیدایش بازاریابی اجتماعی ........................................................................................................................................ 62
تعریف بازاریابی اجتماعی ....................................................................................................................................................... 63
ديدگاه بازاريابي اجتماعي ........................................................................................................................................................ 65
ابعاد بازاریابی اجتماعی ........................................................................................................................................................... 66
مراحل انجام يك برنامه بازاريابي اجتماعي ............................................................................................................................. 67
مدل عمومی استراتژی بازاریابی اجتماعی ................................................................................................................................ 68
جنبه های بازاريابي اجتماعي در صنعت بانكداري .................................................................................................................... 71
آمیخته بازاريابي ....................................................................................................................................................................... 72
بخش چهارم: بررسی مطالعات انجام شده
مطالعات انجام شده در ايران ................................................................................................................................................... 74
مطالعات انجام شده در سایر کشورها ...................................................................................................................................... 80
بخش پنجم: چارچوب نظری تحقیق ................................................................................................................... 82
فصل سوم: روش تحقیق
3-1- مقدمه ....................................................................................................................................................................... 84
3-2- روش تحقيق .................................................................................................................................................... 84
3-3- فرايند تحقيق ..................................................................................................................................................................... 84
3-4- جامعه آماري ................................................................................................................................................................ 85
3-4- حجم نمونه و روش نمونهگيري .............................................................................................................................................................. 86
3-5- ابزار جمع آوري داده ها .............................................................................................................................................................................. 86
3-6- روايي و پایایی پرسشنامه ......................................................................................................................................................................... 86
3-6-1- روايي ........................................................................................................................................................................ 87
3-6-2- پايايي ......................................................................................................................................................................................................... 87
3-7- روش جمع آوري داده ها ............................................................................................................................................................................. 87
3-8- روش هاي تجزيه و تحليل داده ها ........................................................................................................................................................... 87
پرسشنامه ............................................................................................................................................................................... 89
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل
4-1-مقدمه ............................................................................................................................................................................ 95
4-2-آمار توصيفي ................................................................................................................................................................. 95
4-2-1- ويژگيهاي فردي پاسخگويان .................................................................................................................................. 95
4-2-2- وضعیت سپرده در موسسه مهر ................................................................................................................................. 97
4-2-3- میزان فعالیت بازاریابی اجتماعی ...............................................................................................................................99
4-2-4- مناسب بودن رسانه های بازاریابی اجتماعی ............................................................................................................100
4-2-5- ارزش برند موسسه مالی و اعتباری مهر .................................................................................................................
4-2-6- ارزش سهام موسسه مالی و اعتباری مهر ................................................................................................................ 104
4-2-7- ارتباطات سهام در رسانه بازاریابی اجتماعی ........................................................................................................... 106
4-2-8- محتوای پیام رسانه بازاریابی اجتماعی .................................................................................................................... 108
4-3- آمار استنباطی .............................................................................................................................................................. 110
4-4- تاثیر رسانههای بازاریابی اجتماعی بر سپردهگذاری در موسسه مالی مهر .................................................................... 115
فصل پنجم : نتیجهگیری و پیشنهادها
5-1- مقدمه .......................................................................................................................................................................... 119
5-2- خلاصه تحقیق ............................................................................................................................................................ 119
5-3- نتیجه گیری .................................................................................................................................................................. 124
5-4- پیشنهادهای تحقیق ......................................................................................................................................................127
5-4-1- پیشنهادها براساس نتایج تحقیق .............................................................................................................................. 127
5-4-2- پیشنهادها برای تحقیقات آتی ................................................................................................................................. 128
«فهرست جداول»
جدول 2-1- زيرساختهاي تفكري و فعاليتهاي بازاريابي مربوط به سيستمهاي اطلاعات بازاريابي .................................. 50
جدول 2-2- زيرساختهاي تفكري و فعاليتهاي بازاريابي مربوط به برنامه ريزي بازاريابي ................................................. 50
جدول 2-3- زيرساخت هاو فعاليت هاي بازاريابي مربوط به اجراي بازاريابي ..................................................................... 51
جدول 2-4- زيرساخت ها وفعاليت هاي بازاريابي مربوط به كنترل بازاريابي ...................................................................... 51
جدول 2-5- ماهیت تعریف بازاریابی اجتماعی ...................................................................................................................... 64
جدول شماره 4-1- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب ویژگیهای فردی .......................................................................... 96
ادامه جدول شماره 4-1- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب ویژگیهای فردی .................................................................. 97
جدول شماره 4-2- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب وضعیت حساب در موسسه مهر ................................................... 98
جدول شماره 4-3- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان فعالیت بازاریابی اجتماعی ................................................... 99
جدول شماره 4-4- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان مناسب بودن رسانه بازاریابی اجتماعی .............................. 101
جدول شماره 4-5- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تقویت ارزش برند توسط رسانه بازاریابی اجتماعی .......... 103
جدول شماره 4-6- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تقویت ارزش سهام توسط رسانه بازاریابی اجتماعی ......... 105
جدول شماره 4-7- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب ارتباطات سهام و نقش رسانه بازاریابی اجتماعی ........................ 107
جدول شماره 4-8- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب محتوای قابل ارایه در رسانه بازاریابی اجتماع ............................. 109
جدول شماره 4-9- بررسی رابطه بین ارزش سهام و سپرده گذاری در موسسه مهر ............................................................. 111
جدول شماره 4-10- بررسی رابطه بین ارزش برند و سپرده گذاری در موسسه مهر ............................................................ 111
جدول شماره 4-11- بررسی رابطه بین ارتباطات سهام و سپردهگذاری در موسسه مهر ...................................................... 112
جدول شماره 4-12- بررسی رابطه بین فعالیت بازاریابی اجتماعی و ارزش سهام در موسسه مهر ...................................... 112
جدول شماره 4-13- بررسی رابطه بین فعالیت بازاریابی اجتماعی و ارزش ویژه برند در موسسه مهر ............................... 113
جدول شماره 4-14- بررسی رابطه بین فعالیت بازاریابی اجتماعی و میزان ارتباطات سهام در موسسه مهر ........................ 113
جدول شماره 4-15- بررسی رابطه بین ارزش سهام و میزان سهام مشتری سهام در موسسه مهر ........................................ 113
جدول شماره 4-16- بررسی رابطه بین ارزش برند و میزان سهام مشتری سهام در موسسه مهر ......................................... 114
جدول شماره 4-17- بررسی رابطه بین ارتباطات سهام و میزان سهام مشتری سهام در موسسه مهر ................................... 114
جدول شماره 4-18- میزان تاثیر متغیرهای مستقل بر متغیر قصد سپرده گذاری در موسسه مالی مهر ................................. 116
جدول شماره 4-19- طبقه بندی ابعاد دو وجهی متغیر وابسته .............................................................................................. 116
جدول شماره 4-20- مقدار ثابت، ضریب رگرسیونی، نسبت برتری، آماره والد .................................................................. 117
فهرست اشکال و نمودارها
نمودار شماره(1-1): بررسی تاثیر فعالیتهای رسانه ای بازاریابی اجتماعی بر جذب سرمایه .................................................. 23
شکل 2-1- فرآيند كاملم ديريت بازاريابي ............................................................................................................................. 47
شکل 2-2- حوزه های مورد توجه در دیدگاه بازاریابی اجتماعی ............................................................................................ 62
شکل 2-3- چارچوب بازاریابی اجتماعی مبتنی بر جامعه (CBSM) ................................................................................... 68
شکل 2-4- مدل یکپارچگی بازاریابی اجتماعی و مداخلات تغییر رفتار کاربردی (ABC) .................................................. 69
شکل 2-5- چارچوب تغییر رفتار کاربردی (ABC) ............................................................................................................. 69
شکل 2-6- مدل عمومی استراتژی بازاریابی اجتماعی ........................................................................................................... 70
شکل 2-7- چارچوب نظری تحقیق.........................................................................................................................................82
نمودار شماره(3-1):گامهاي فرایند تحقیق ............................................................................................................................. 85
مبلغ واقعی 20,000 تومان 5% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 19,000 تومان