دسته بندی سایت
محبوب ترین ها
پرفروش ترین ها
برچسب های مهم
پیوند ها
چكيده تحقيق :
این پژوهش با هدف اصلی بررسی سنجش میزان اثر بخشی تیمهای کاری گروه هولدینگ رایزکو انجام شده است. گروه رایزکو بدلیل وسعت و سطح بالای کمی و کیفی و تکنولوژیکی بزرگترین قطعه ساز پلاستیکی و جزو معدود قطعه سازان برتر صنعتی در ایران است و این بررسی اهمیت نقش تیمهای کاری در حوزه های مختلف گروه کار خانجات را مشخص می کند. آنچه این پژوهش قصد دارد تا به آن برسد تعیین نقش و جایگاه تیمهای کاری در مشارکت کارکنان , بالارفتن سرعت امور , جلوگیری ازدوباره کاری , ایجاد زمینه های همکاری بین فردی , افزایش تعهد گرایی , کاهش تعارضات , مشارکت در تصمیم گیری های استراتژیک و افزایش بهره وری است لذا تلاش خود را در این پژوهش برای پاسخگویی به سوالات زیر معطوف نمودیم:
روش تحقیق در این پژوهش از نوع توصیفی پیمایش و زمینه یابی است و جامعه آماری منتخب از میان افرادی است که در 4 شرکت اصلی تر گروه شامل: اورند پلاستیک , جنرال کب , ماد پارت و پدم در تیمهای کاری مشارکت فعال دارند. 38 سوال پس از آزمون اولیه ما بین 41 نفر توزیع گردید و پس از جمع آوری و بررسی آماری این حقیقت مشخص گردید که تیمهای کاری در گروه رایزکو اثر بخش بوده و نقش بسزایی در امور مختلف شرکت دارند. بررسی های آماری نشان می دهند که تیمهای کاری در بالارفتن نرخ مشارکت کارکنان , تصمیم گیری ها , کارکنان , کاهش تعارضات مخرب , موثر بوده و همچنین در تحول و اصلاح سیستم های سازمان از طریق تاثیر بر فرهنگ مشارکت و کار تیمی در تصمیم سازی های استراتژیک موثر می باشند و می توان از این طریق بهره وری سازمان را ارتقا داده و در نهایت نقش موثری بر امور سازمان داشت.
فهرست مطالب |
|
فصل اول: كليات تحقيق |
1 |
عنوان تحقیق |
1 |
بیان مسئله |
1 |
ضرورت و اهميت پژوهش |
2 |
اهداف پژوهش |
2 |
سئوالات پژوهش |
2 |
متغیرهاي پژوهش |
3 |
تعريف تئوريک و عملياتی واژه ها |
8 |
فصل دوم: پيشينه تحقیق |
10 |
مقدمه |
12 |
تئوری ها و نظریه ها و مطالب مرتبط با موضوع |
13 |
پيامدهاي سازنده تعارض |
13 |
الگوي تشريك مساعي |
15 |
طرز تفكر سيستم ها |
18 |
كار تيمي حاصل تفكر سيستمي |
18 |
فرآيندهاي تصميم گيري |
19 |
مشاركت در تصميم گيري |
20 |
آثار مشاركت در تصميم گيري |
20 |
مدل هاي فرآيند مشاركت |
21 |
مدل محرك تصميم گيري مشاركتي |
21 |
مدل شناختي تصميم گيري مشاركتي |
22 |
كاربردهاي مشاركت |
26 |
عوامل گروهي و سازماني |
27 |
چرا مردم به گروه ها مي پيوندند |
28 |
تفاوت بين گرو ها و تيم ها |
29 |
شكل گيري و توسعه تيم هاي اثر بخش |
30 |
مراحل شكل گيري گروه و تيم |
32 |
انواع تيم-1 |
33 |
انواع تيم-2 |
37 |
انواع تيمهاي كاري-3 |
38 |
نقشهاي افراد در تيمها |
40 |
فرق ميان تيم و گروه |
41 |
مقايسه مدير گروه با رهبر تيم |
42 |
تشخيص نياز به تيم سازي |
45 |
بعضي از ويژگي هاي تيمهاي داراي عملكرد بالا |
48 |
ساخت تيم واقعي |
50 |
فرآيند تيم سازي |
53 |
مزاياي تيم هاي كاري |
54 |
ملاحظات تيم سازي |
54 |
مشخصات تيم هاي مؤثر |
55 |
بايد هاي كار تيمي |
56 |
مزاياي كار تيمي |
57 |
موانع و شرايط پايه كار تيمي |
57 |
مهارتهاي مورد نياز براي کار تيمي |
59 |
توسعه تيم |
60 |
نقشهای تيم |
60 |
مديريت عملكرد تيم |
64 |
كليات |
67 |
تحقیقات انجام شده مرتبط با موضوع تحقیق |
71 |
جمع بندی |
83 |
فصل سوم: روش تحقیق |
84 |
مقدمه |
89 |
جامعه آماري |
89 |
روش نمونه گيري و حجم نمونه |
90 |
ابزار تحقيق |
91 |
روايي و اعتبار ابزار |
91 |
روش هاي آماري |
94 |
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات |
|
مقدمه |
96 |
روش تبيين يافته |
97 |
توصیف يافته هاي تحقيق |
98 |
آزمون فرض نرمال بودن متغييرها |
137 |
فصل پنجم: نتيجه گيري و پيشنهادها |
|
نتیجه گیری بر اساس یافته های تحقیق |
152 |
سئوال اصلی پژوهش |
152 |
سئوالات فرعی پژوهش |
152 |
محدوديت هاي تحقيق |
155 |
پیشنهادها بر اساس یافته های تحقیق |
158 |
پیشنهادها به سایر محققین |
159 |
فهرست منابع و ماخذ |
159 |
ضمائم |
فهرست جداول
طبقه بندي برنامه هاي مشاركت براساس ابعاد آن |
26 |
دلايل پيوستن به گروه ها يا تيم ها |
28 |
فرق بين گروه و تيم |
30 |
مقايسه تيم و گروه |
42 |
مقايسه مدير تيم و مدير گروه |
44 |
همسازي دروني پرسشنامه |
76 |
ضريب همبستگي مدل چرخه انواع كار مقياس هاي پرسشنامه |
76 |
ضرايب آلفاي كرونباخ |
93 |
آمارهاي توصيفي مؤلفه هاي اثربخشي تيمهاي كاري |
98 |
توصيف سؤال 1-1 تحقيق |
99 |
توصيف سؤال 1-2 تحقيق |
100 |
توصيف سؤال 1-3 تحقيق |
101 |
توصيف سؤال 1-4 تحقيق |
102 |
توصيف سؤال 2-1 تحقيق |
103 |
توصيف سؤال 2-2 تحقيق |
104 |
توصيف سؤال 2-3 تحقيق |
105 |
توصيف سؤال 2-4 تحقيق |
106 |
توصيف سؤال 3-1 تحقيق |
107 |
توصيف سؤال 3-2 تحقيق |
108 |
توصيف سؤال 3-3 تحقيق |
109 |
توصيف سؤال 3-4 تحقيق |
110 |
توصيف سؤال 3-5 تحقيق |
111 |
توصيف سؤال 4-1 تحقيق |
112 |
توصيف سؤال 4-2 تحقيق |
113 |
توصيف سؤال 4-3 تحقيق |
114 |
توصيف سؤال 4-4 تحقيق |
115 |
توصيف سؤال 4-5 تحقيق |
116 |
توصيف سؤال 5-1 تحقيق |
117 |
توصيف سؤال 5-2 تحقيق |
118 |
توصيف سؤال 5-3 تحقيق |
119 |
توصيف سؤال 5-4 تحقيق |
120 |
توصيف سؤال 6-1 تحقيق |
121 |
توصيف سؤال 6-2 تحقيق |
122 |
توصيف سؤال 6-3 تحقيق |
123 |
توصيف سؤال 6-4 تحقيق |
124 |
توصيف سؤال 7-1 تحقيق |
125 |
توصيف سؤال 7-2 تحقيق |
126 |
توصيف سؤال 7-3 تحقيق |
127 |
توصيف سؤال 7-4 تحقيق |
128 |
توصيف سؤال 8-1 تحقيق |
129 |
توصيف سؤال 8-2 تحقيق |
130 |
توصيف سؤال 8-3 تحقيق |
131 |
توصيف سؤال 8-4 تحقيق |
132 |
توصيف سؤال 9-1 تحقيق |
133 |
توصيف سؤال 9-2 تحقيق |
134 |
توصيف سؤال 9-3 تحقيق |
135 |
توصيف سؤال 9-4 تحقيق |
136 |
نتايج آزمونهاي كولوموگروف اسميرنف براي متغيرهاي تحقيق |
138 |
نتايج آزمونهاي tاستودنت براي متغير نقش تيمهاي كاري بر سرعت انجام امور با استفاده از نرم افزار ميني تب |
141 |
نتايج آزمونهاي tاستودنت براي متغير نقش تيمهاي كاري بر جلوگيري از دوباره كاريها با استفاده از نرم افزار ميني تب |
142 |
نتايج آزمونهاي tاستودنت براي متغير نقش تيمهاي كاري بر ايجاد زمينه همكاري در بين كاركنان با استفاده از نرم افزار ميني تب |
143 |
نتايج آزمونهاي tاستودنت براي متغير نقش تيمهاي كاري بر افزايش تعهد گرايي با استفاده از نرم افزار ميني تب |
144 |
نتايج آزمونهاي tاستودنت براي متغير نقش تيمهاي كاري بر كاهش تعارضات با استفاده از نرم افزار ميني تب |
145 |
نتايج آزمونهاي tاستودنت براي متغير نقش تيمهاي كاري بر تصميم گيريهاي استراتژيك با استفاده از نرم افزار ميني تب |
146 |
نتايج آزمونهاي tاستودنت براي متغير نقش تيمهاي كاري بر افزايش بهره وري سازمان با استفاده از نرم افزار ميني تب |
148 |
نتايج آزمونهاي tاستودنت براي متغير نقش تيمهاي كاري بر افزايش اثربخشي سازمان با استفاده از نرم افزار ميني تب |
149 |
نتايج آزمون فريدمن |
149 |
اولويت بندي عوامل مؤثر بر اثربخشي تيمهاي كاري |
150 |
فهرست نمودارها
مدل محرك تصميم گيري مشاركتي |
21 |
مدل شناختي تصميم گيري مشاركتي |
22 |
تعامل رفتارهاي تقويت كننده روابط در محل كار |
29 |
مؤلفه هاي مدل كار تيمي Methods |
31 |
مزايا و سودمندي هاي كار تيمي |
57 |
مراحل تاكمن در رابطه با توسعه گروه |
63 |
نتايج واكنش مديران در مقابل تعارض |
70 |
مدل چرخه انواع كار |
71 |
ارتباط تبليغ كردن با ساير عوامل مدل چرخه كار |
77 |
نمودار سؤال 1-1 تحقيق |
99 |
نمودار سؤال 1-2 تحقيق |
100 |
نمودار سؤال 1-3 تحقيق |
101 |
نمودار سؤال 1-4 تحقيق |
102 |
نمودار سؤال 2-1 تحقيق |
103 |
نمودار سؤال 2-2 تحقيق |
104 |
نمودار سؤال 2-3 تحقيق |
105 |
نمودار سؤال 2-4 تحقيق |
106 |
نمودار سؤال 3-1 تحقيق |
107 |
نمودار سؤال 3-2 تحقيق |
108 |
نمودار سؤال 3-3 تحقيق |
109 |
نمودار سؤال 3- 4 تحقيق |
110 |
نمودار سؤال 3-5 تحقيق |
111 |
نمودار سؤال 4-1 تحقيق |
112 |
نمودار سؤال 4-2 تحقيق |
113 |
نمودار سؤال 4-3 تحقيق |
114 |
نمودار سؤال 4-4 تحقيق |
115 |
نمودار سؤال 4-5 تحقيق |
116 |
نمودار سؤال 5-1 تحقيق |
117 |
نمودار سؤال 5-2 تحقيق |
118 |
نمودار سؤال 5-3 تحقيق |
119 |
نمودار سؤال 5-4 تحقيق |
120 |
نمودار سؤال 6-1 تحقيق |
121 |
نمودار سؤال 6-2 تحقيق |
122 |
نمودار سؤال 6-3 تحقيق |
123 |
نمودار سؤال 6-4 تحقيق |
124 |
نمودار سؤال 7-1 تحقيق |
125 |
نمودار سؤال 7-2 تحقيق |
126 |
نمودار سؤال 7-3 تحقيق |
127 |
نمودار سؤال 7-4 تحقيق |
128 |
نمودار سؤال 8-1 تحقيق |
129 |
نمودار سؤال 8-2 تحقيق |
130 |
نمودار سؤال 8-3 تحقيق |
131 |
نمودار سؤال 8-4 تحقيق |
132 |
نمودار سؤال 9-1 تحقيق |
133 |
نمودار سؤال 9-2 تحقيق |
134 |
نمودار سؤال 9-3 تحقيق |
135 |
نمودار سؤال 9-4 تحقيق |
136 |
مبلغ واقعی 20,000 تومان 5% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 19,000 تومان