امروز سه شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
دسته بندی سایت
محبوب ترین ها
پرفروش ترین ها
برچسب های مهم
پیوند ها
چکیده
امروزه بازاریابی درونی به مسأله مهمی برای موضوع بازاریابی خدمات و کیفیت خدمات در سازمانها تبدیل شده است. سازمان ها سعی می کنند از طریق مفاهیم و رویکردهای بازاریابی بیرونی، کیفیت خدمات مناسب و رضایت بهتر مشتریان بیرونی خود را فراهم سازند. یکی از ویژگی های مهم خدمات، تعامل مستقیم کارکنان با مشتریان و نقش تعیین کنندۀ رفتارهای مشتری مدارانه آن ها در برخورد با مشتریان است. لذا تحقیق حاضر با هدف شناسایی تاثیر اقدامات بازاریابی درونی بر رفتارهای فرانقشی و کیفیت خدمات در اداره کل امور مالیاتی اردبیل انجام شده است. که از جنبه نظری منجر به غنی شدن چارچوب نظری و همچنین از جنبه عملی نیز از آن جایی که مالیات نقش محوری در توسعه کشورها ایفا می کند و وصول مالیات توسط کارکنان انجام می شود لذا بازاریابی درونی در این سازمان کمک بسیار مؤثری به وصول هر چه بیشتر مالیات و عمران و آبادانی کشور می گردد. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت همبستگی و استنباطی است. در این تحقیق از بین کارکنان اداره کل امور مالیاتی اردبیل با روش نمونه گیری تعداد 108 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب گردیدند و برای گردآوری داده ها از ابزار پرسشنامه استفاده شد که پایایی آن با روش آلفای کرونباخ تعیین شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS استفاده گردید. نتایج تحقیق حاضر نشان داد اقدامات بازاریابی درونی در اداره کل امور مالیاتی اردبیل می تواند به افزایش رفتارهای فرانقشی کارکنان و کیفیت خدمات آنان منجر شود.
کلمات کلیدی: بازاریابی درونی، رفتارهای فرانقشی، کیفیت خدمات، رفتارهای فرانقشی بین فردی، رفتارهای فرانقشی سازمانی.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده
فصل اول: کلیات
1-1- مقدمه.......................................................................................................................... 1
1-2- بیان مساله..................................................................................................................... 2
1-3- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق...................................................................................... 3
1-4- جنبه جدید و نوآوری تحقیق......................................................................................... 4
1-5- اهداف تحقیق.............................................................................................................. 4
1-6- سوالات تحقیق............................................................................................................. 5
1-7- فرضیه های تحقیق........................................................................................................ 5
1-8- تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق.................................................................... 6
1-8-2- تعریف عملیاتی........................................................................................................ 7
1-9- مدل مفهومی تحقیق..................................................................................................... 10
فصل دوم: مروری بر تحقیقات انجام شده
2-1- مقدمه......................................................................................................................... 11
2-2- بخش اول ادبیات نظری تحقیق..................................................................................... 12
2-2-1- بازاریابی دورنی...................................................................................................... 12
2-2-2- آمیخته بازاریابی درونی........................................................................................... 16
2-2-3- رفتار شهروندی سازمانی.......................................................................................... 19
2-2-4- کیفیت خدمات....................................................................................................... 29
2-5- تشکیل سازمان امور مالیاتی کشور................................................................................ 30
2-5-1-تکالیف سازمان در راستای اسناد بالادستی نظام مالیاتی کشور..................................... 31
2-5-2-مهم ترین اجزای سیاست های کلی نظام اداری.......................................................... 32
2-5-2-1- اهم سیاست ها و برنامه های ابلاغی وزیر امور اقتصادی و دارایی در حوزه مالیات. 32
2-5-2-2- اهم برنامه ها و اولویت های رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور......................... 33
2-5-3- تشکیلات سازمان امور مالیاتی................................................................................. 34
2-6- بخش دوم ادبیات تجربی تحقیق................................................................................... 34
2-6-1- تحقیقات داخل کشور............................................................................................. 34
2-6-2- تحقیقات خارج از کشور......................................................................................... 35
2-6-2-1- تحقیقات انجام شده در حوزه بازاریابی درونی ...................................................... 35
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
3-1- مقدمه......................................................................................................................... 37
3-2- روش تحقیق............................................................................................................... 38
3-3- جامعه و نمونه آماری................................................................................................... 39
3-4- روایی و پایایی پرسشنامه.............................................................................................. 40
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
4-1- مقدمه......................................................................................................................... 43
4-2- توصیف ویژگیهای جمعیت شناختی.............................................................................. 44
4-4- آزمون فرضیه ها.......................................................................................................... 49
4-5- تحلیل رگرسیون تاثیر همزمان مولفه های بازاریابی درونی بر رفتارهای فرانقشی................ 58
4-6- تاثیر همزمان مؤلفه های بازاریابی درونی بر کیفیت خدمات ........................................... 59
فصل پنجم: نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات
5-1- خلاصه تحقیق............................................................................................................. 61
5-2- بحث و تفسیر.............................................................................................................. 62
5-3- پیشنهادات بر اساس آزمون فرضیه ها............................................................................. 63
5-4- محدودیتهای تحقیق..................................................................................................... 64
5-5- پیشنهادات برای تحقیقات آتی...................................................................................... 65
منابع.................................................................................................................................... 66
پیوست ها............................................................................................................................ 68
مبلغ واقعی 133,158 تومان 5% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 126,500 تومان