تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

مؤسسه علمی تحقیقاتی ایران پروژه(پرتال جامع پروژه وخدمات دانشجویی)

فعال در زمینه «پروژه، مقاله، تحقیق دانشجویی، کارآموزی، پرسشنامه، استخراج و پذیرش مقاله و ....

دسته بندی سایت

برچسب های مهم

پیوند ها

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 342
  • بازدید دیروز : 1969
  • بازدید کل : 29182

تاثیر آزمون های عملکردی سازنده گرایی بر پیشرفت ریاضی دانش آموزان ابتدایی


تاثیر آزمون های عملکردی سازنده گرایی بر پیشرفت ریاضی دانش آموزان ابتدایی

چکیده:

استفاده از مبانی علمی و کاربردی رئیکرد سازنده گرایی در آموزش و ارزشیابی مورد توجه بسیاری از پژوهشگران امر آموزش بویژه در حوزه ی ریاضیست،‌ هدف این پژوهش تعیین تاثیر آزمونهای عملکرد سازنده گرایی بر پیشرفت تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان ابتدایی بود،جامعه پژوهشی دانش آموزان پایه سوم و ششم ابتدایی مشغول به تحصیل در سال تحصیلی 93-92 شهر لردگان بود نمونه انتخاب شده 200 نفر از دانش آموزان بودند که 100 نفر در گروه آزمایش و 100 نفر در گروه کنترل قرار گرفتند، که به روش خوشه ای نمونه گیری شدند ، برنامه ی آموزشی توسط پژوهشگر در طی 8 جلسه 45 دقیقه ای توسط پژوهشگر برای هر پایه اجرا شد که در این جلسات گروهای آزمایش به انجام آزمونهای عملکردی در امر تدریس و ارزشیابی مشغول و گروه کنترل به روش سنتی ارزشیابی می شدند، اطلاعات مورد نیاز از طریق آزمون پیشرفت تحصیلی و آزمونهای عملکرد سازنده گرایی گردآوری شد و برای تحلیل نتایج از تحلیل واریانس و آزمون ف گروه های مستقل استفاده شد، یافته های این پژوهش نشان می دهد که آموزش و ارزشیابی ریاضی از طریق آزمونهای عملکردی باعث پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در این درس گردیده است.

کلمات کلیدی: آزمونهای عملکردی،‌سازنده گرایی، پیشرفت تحصیلی،‌ریاضی ابتدایی

 

فهرست مطالب

عنوان صفحه

فصل اول: طرح تحقیق.. 1

مقدمه. 2

بیان مسئله. 5

ضرورت و اهمیت 6

اهداف تحقیق.. 8

سؤال­های تحقیق 8

جامعه. 8

نمونه. 9

ابزار جمع آوری داده­ها9

طرح پژوهش وروش تحلیل یافته­ها10

تعریف نظری و عملی مفاهیم. 11

فصل دوم: مبانی نظری و مروری بر تحقیقات پیشین.. 13

مقدمه. 14

ارزشیابی.. 14

استفاده از ارزشیابی.. 14

تغییر نقش ارزشیابی.. 15

تغییر نظام ارزشیابی.. 18

ارزشیابی توصیفی.. 18

ویژگیهای ارزشیابی توصیفی.. 19

اهداف ارزشیابی توصیفی.. 23

راهکارهای عملی ارزشیابی توصیفی.. 25

ارزشیابی تکوینی.. 25

انواع سنجش تکوینی.. 26

بازخورد توصیفی.. 28

خودسنجی و همسال سنجی.. 28

ارزشیابی عملکردی.. 29

سنجش کلاسی.. 31

نقش سنجش در آموزش- یادگیری.. 31

مؤلفه های سنجش کلاسی.. 33

روش های سنجش... 36

تاریخچه سنجش عملکردی.. 39

سنجش عملکردی.. 40

سنجش فرایند و فراورده یادگیری.. 43

ویژگیهای سنجش عملکردی.. 44

مراحل سنجش عملکردی.. 46

دسته بندی نیتکو از سنجش عملکردی.. 47

انواع آزمون های عملکردی.. 50

چارچوب آزمون عملکرد. 53

نوشتن اهداف یادگیری آزمون عملکرد. 53

نوشتن ملاک و شواهد آزمون عملکرد. 57

نوشتن تکلیف آزمون عملکرد. 58

نوشتن فرم راهنمای توصیف عملکرد و خودسنجی.. 63

بازنگری کل مراحل. 66

انتقادهای به سنجش عملکردی.. 66

ریاضیات چیست.. 67

اهداف آموزش ریاضیات.. 68

چرا باید ریاضیات تدریس شود. 70

جمع بندی از مبانی نظری.. 72

مروری بر ادبیات پژوهشی.. 74

پیشینه داخلی.. 74

پیشینه خارجی.. 80

جمع بندی و نتیجه گیری.. 86

فصل سوم: روش­شناسی پژوهش... 87

مقدمه. 88

جامعه­ ی آماری.. 88

نمونه­ ی آماری.. 88

طرح پژوهش... 89

ابزار جمع­آوری اطلاعات.. 89

روش اجرای پژوهش... 91

روش های آماری پژوهش... 92

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ­ها93

مقدمه. 94

اطلاعات توصیفی.. 94

یافته های استنباطی.. 97

فصل پنجم: بحث و نتیجه­گیری.. 100

مقدمه. 101

بحث و نتیجه گیری در مورد سؤال اول پژوهش... 101

بحث و نتیجه گیری در مورد سؤال دوم پژوهش... 102

بحث و نتیجه گیری در مورد سؤال سوم پژوهش... 103

پیشنهادهای کاربردی.. 105

پیشنهادهای پژوهشی.. 106

محدودیت­های تحقیق.. 107

فهرست منابع. 108

 

فهرست جدول­ها

جدول 1-2: روندهای اخیر در هدف سنجش های کلاسی (مک میلان، 2001)34

جدول 2-2: طبقه­ بندی روش­های سنجش (مک میلان، 2001)38

جدول 3-2: طبقه بندی هدف های یادگیری براساس نظر استیگنز. 54

جدول 4-2: هدفهای یادگیری عملکرد و ملاک های آن. 56

جدول 5-2: تفاوت ها و شباهت های بین آزمون کتبی وآزمون واقعی عملکرد. 60

جدول 6-2: فرم راهنمای توصیف عملکرد مربوط به درس ریاضی یکی از دانش آموزان کلاس به روش کلی نگر 63

جدول 7-2: فرم توصیف عملکرد ریاضی به روش تحلیلی نگری.. 63

جدول 1-3: طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل. 87

جدول 1-4: فراوانی شرکت کنندگان به تفکیک گروه94

جدول 2-4: شاخص های توصیفی پیش آزمون و پس آزمون در نمونه کلاس سوم به تفکیک گروه آزمایش و کنترل 95

جدول 3-4: شاخص های توصیفی پیش آزمون و پس آزمون در نمونه کلاس ششم به تفکیک گروه آزمایش و کنترل 96

جدول 4-4: نتایج آزمون لون برای بررسی همگنی واریانس ها97

جدول 5-4: نتایج آزمون تحلیل کواریانس برای مقایسه میانگین پیش آزمون و پس آزمون پیشرفت تحصیلی کلاس سوم 97

جدول 6-4: نتایج آزمون لون برای بررسی همگنی واریانس ها98

جدول 7-4: نتایج آزمون تحلیل کواریانس برای مقایسه میانگین پیش آزمون و پس آزمون پیشرفت تحصیلی کلاس ششم 98

جدول 8-4:نتایج آزمونt مستقل برای مقایسه میانگین پس آزمون پیشرفت تحصیلی دانش آموزان کلاس سوم و ششم 99

 

 

فهرست شکل­ها

شکل 1-2: اصول و مفاهیم رویکردهای تازه­تر روانشناسی، سنجش و برنامه درسی (َشپرد، 2000)...............

... 21

شکل 2-2: سنجش تکوینی برنامه ریزی شده27

شکل 3-2: مؤلفه­های عمده سنجش کلاسی (مک میلان، 2001)33

شکل 4-2: الگوی طراحی مراحل آزمون کتبی عملکرد براساس نظراستیگنز. 59

شکل 5-2: الگوی طراحی مراحل آزمون واقعی عملکرد براساس نظرویگنز. 59


مبلغ واقعی 30,000 تومان    5% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 28,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 21

مطالب تصادفی

  • تاثیر سرمایه اجتماعی برارتقاءامنیت عمومی از دیدگاه فرماندهان و مدیران فرماندهی انتظامی استان ....
  • بررسي ميزان تاثير اعمال نمره منفي در رفتار ترافيكي راننده
  • بررسی نقش سرمایه اجتماعی در امنیت محلات شهر تهران با رویکرد امنیت محله محور (مطالعه موردی محلات منطقه 16 تهران)
  • بررسی عوامل موثر بر یادگیری سازمانی کارکنان سازمان ناجا  (مورد مطالعه: پایگاه دریابانی شهرستان .... )
  • بررسی رابطه بین سبک رهبری تحول آفرین با تعهد سازمانی کارکنان ناجا (مورد مطالعه استان ....)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "ایران پروژه" می باشد.
" فروشگاهی از 4KIA "