تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

مؤسسه علمی تحقیقاتی ایران پروژه(پرتال جامع پروژه وخدمات دانشجویی)

فعال در زمینه «پروژه، مقاله، تحقیق دانشجویی، کارآموزی، پرسشنامه، استخراج و پذیرش مقاله و ....

دسته بندی سایت

برچسب های مهم

پیوند ها

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 157
  • بازدید دیروز : 1969
  • بازدید کل : 28997

رابطه میان فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی در شعب بانک سپه استان ....


رابطه میان فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی در شعب بانک سپه استان ....

چکیده

این پژوهش با هدف ارتباط میان فرهنگ سازمانی با کارآفرینی سازمانی بانک سپه شعبات استان .... در سال 1392 صورت گرفت. جامعه آماری تحقیق شامل 316 نفر از کارکنان شاغل در بانک­ سپه شعبات استان .... بود که از این میان با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونه­ گیری تصادفی­ طبقه­ ای 174 نفر بعنوان حجم ­نمونه درنظر گرفته شد. روش جمع­ آوري داده ­ها بر اساس پرسشنامه انجام گرفت. ویژگی­های فنی پرسشنامه شامل پایایی و روایی با استفاده از معیارهای مختلف بررسی شد؛ بطور نمونه روش آلفای کرونباخ بعنوان یکی از روش­های ارزیابی پایایی برای این پژوهش استفاده شد که ضریب پایایی در مورد پرسشنامۀ استاندارد فرهنگ سازمانی دنیسون 90/0 و برای پرسشنامۀ استاندارد کارآفرینی سازمانی بارینگر و بلودُرن 80/0 بدست آمد و همینطور از روايي محتوا نیز بمنظور آزمون روايي پرسشنامه استفاده شد. تجزیه و تحلیل اطلاعات بدست آمده از اجرای پرسشنامه­ ها از طریق نرم­افزار SPSSوSmart PLS در دو بخش مدل اندازه­گیری و بخش ساختاری انجام پذیرفت. در بخش مدل اندازه­ گیری ویژگی­ های فنی پرسشنامه شامل پایایی، روایی همگرا و روایی واگرا بررسی گردید و اصلاحات لازم صورت پذیرفت و در بخش ساختاری، ضرایب ساختاری مدل برای بررسی فرضیه­ های پژوهش مورد استفاده قرار گرفتند. نتایج پژوهش حاکی از وجود ارتباط مثبت و معنی ­دار میان دو سازۀ فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی و همچنین ارتباط میان تمام ابعاد فرهنگ سازمانی بر کارآفرینی سازمانی دارد.

واژه ­هاي كليدي: فرهنگ سازمانی، کارآفرینی سازمانی، بانک سپه، خلاقیت، نوآوری.

 

فهرست مطالب

عنوان صفحه

چکیده1

فصل اول:کلیات پژوهش... 2

1-1.مقدمه. 3

1-2.بیان مسأله. 3

1-3.اهمیت و ضرورت پژوهش... 5

1-4.اهداف پژوهش... 6

1-4-1. هدفکلی.. 6

1-4-2. اهداف جزئی.. 6

1-5-1. فرضیه اصلی.. 7

1-5-2. فرضیه های فرعی.. 7

1-6.تعاریف نظری و عملیاتی پژوهش... 7

1-6-1. تعاریف نظری.. 7

1-6-2. تعاریفعملیاتی.. 9

فصل دوم(ادبیات و پیشینه پژوهش)10

مقدمه. 11

1-2-کارآفرینی سازمانی.. 11

2-1-1. مفاهیم و تعاریف کارآفرینی.. 12

2-1-2. انواع کارآفرینی از دیدگاه صمد آقایی (1382)14

2-1-3. مفهوم کارآفرینی سازمانی.. 15

2-1-4.انواع کارآفرینی سازمانی از دیدگاه (تورنبري،2003)17

2-1-5. ضرورت و اهمیت کارآفرینی سازمانی.. 18

2-1-6. رشد و توسعه كارآفريني سازماني.. 18

2-1-7. موانع و محدودیت‌های کارآفرینی سازمانی.. 19

2-1-8. سازمان کارآفرین.. 19

2-1-9. ویژگیهای سازمان کارآفرین.. 19

2-1-10. مقایسه‌ ویژگیهای سازمانهای سنتی و سازمانهای كارآفرین.. 20

2-1-11. ساختار سازمان کارآفرین.. 21

2-1-12. عوامل مؤثر بر کارآفرینی سازمانی از دید مقیمی(1387)22

2-1-13. ابعاد کارآفرینی سازمانی.. 23

2-1-14. مدلهای کارآفرینیسازمانی.. 24

2-2. فرهنگ سازمانی.. 26

2-4-1. تعاریف و مفاهیم فرهنگ سازماني.. 27

2-4-2. اهميت شناخت فرهنگ سازماني.. 28

2-4-3. نحوه شكل گيري و تداوم فرهنگ سازماني.. 30

2-4-4. مراحل ايجاد فرهنگ سازمان. 31

2-4-5. سطوح فرهنگ سازمانی.. 31

2-4-6. نقش و كاركردهاي فرهنگ سازمان. 32

2-4-8. ویژگی های فرهنگ سازمانی.. 34

2-4-9. تقسيم بندي انواع فرهنگ سازماني.. 36

2-4-10. مدلها و الگوهای فرهنگسازمانی.. 37

2-4-10-2. ابعاد فرهنگسازماني.. 41

2-4-11. فرهنگسازمانی و کارآفرینیسازمانی.. 42

2-3. پیشینه پژوهش... 46

2-3-1. پیشینه خارجی.. 46

2-3-2. پیشینه داخلی.. 49

2-3-3. مدل مفهومی تحقیق.. 53

فصل سوم:روش شناسی پژوهش... 54

3-1. مقدمه. 55

3-2. فرآيند پژوهش... 55

3-3. روش تحقيق.. 55

3-4. جامعه آماري.. 56

3-5. نمونه، روش نمونه‌گيري و حجم نمونه. 56

3-6. متغيرهای تحقيق.. 57

3-7. روش گردآوري داده‌ها (اطلاعات)57

3-8. ابزار گردآوري داده‌ها (اطلاعات)58

3-8-1. نحوه امتیاز بندی و تفسیر نتایج پرسشنامه ها59

3-8-2. روایی و پایایی ابزار گردآوری دادهها60

3-9. روش تجزيه و تحليل داده‌ها (اطلاعات)64

3-10. قلمرو تحقيق.. 66

فصل چهارم: تجزيه و تحليل داده‌ها (اطلاعات)68

4-1. مقدمه. 69

4-2. توصيف متغيرها69

4-3. تحليل داده ها71

4-3-1. آزمون همبستگی میان متغیرها71

4-3-3. آزمون رگرسیون چندگانه. 74

4-3-4. تحلیل داده ها با روش مدل معادلات ساختاری.. 75

فصل پنجم:بحث و نتیجه گیری.. 82

5-1. مقدمه. 83

5-2. تفسیر یافته های پژوهش... 84

بحث و جمع بندی فرضیات.. 87

5-3. محدودیت های خارج از اختیار پژوهش... 88

5-4. محدودیتهای در اختیار پژوهشگر. 89

5-5. پیشنهادهای برگرفته از یافته های پژوهش... 89

5-6. پیشنهاد های برای پژوهشهای بعدی.. 91

فهرست منابع. 92

پیوست ها101

 

فهرست جدول‌ها

جدول 2-1. مقایسه سازمان های کارآفرین و سنتی.. 20

جدول 2-2. مقایسه ساختار سازمانی سازمان های کارآفرینانه و سنتی.. 21

جدول 3-1. سوالات و ابعاد هر یک از پرسشنامه ها59

جدول 3-2. انواع روایی.. 60

جدول 3-3. بررسی روایی همگرا با معیار AVE. 61

جدول 3-4. بررسی روایی واگرا62

جدول 3-5. بررسی پایایی با معیار آلفای کرونباخ. 62

جدول 3-6. بررسی پایایی با معیار پایایی ترکیبی.. 63

جدول 3-7. تأثیر حذف هریک از سوالات بر میزان آلفای کرونباخ. 63

جدول 4-1. ماتریس همبستگی میان سازه ها در فرضیه اصلی.. 72

جدول 4-2. ماتریس همبستگی میان سازه ها در فرضیه فرعی 1. 72

جدول 4-3. ماتریس همبستگی میان سازه ها در فرضیه فرعی 2. 73

جدول 4-4. ماتریس همبستگی میان سازه ها در فرضیه فرعی 3. 73

جدول 4-5. ماتریس همبستگی میان سازه ها در فرضیه فرعی 4. 74

جدول 4-6. نتایج آزمون رگرسیون چندگانه مربوط به تأثیر ابعاد فرهنگ سازمانی بر کارآفرینی سازمانی.. 74

جدول 4-7. نتایج آزمون فرضیه های پژوهش... 81

 

فهرست نمودارها و اشکال

شکل 2-1: سیر تحول مفهوم کارآفرینی سازمانی.. 15

شکل2-2: مدل کارآفرینی سازمانی اکلس و نک(1998)24

شکل 2-3:مدل شکل گیری فرهنگ سازمانی کاتر و هسکت (1992)31

شکل 2-4: سطوح فرهنگ سازمانی، از نظر شاین(1992)32

شکل 2-5: مديريت فرهنگ سازماني(لاورنس و فرمن،2009،ص202)34

شكل2-6:مدلفرهنگسازمانيدنيسون(2000)41

شکل 2-7. مدل مفهومی تحقیق(محقق ساخته)53

نمودار 4-1: تفکیک پاسخ دهندگان بر اساس جنسیت.. 69

نمودار 4-2: تفکیک پاسخ دهندگان بر اساس سن.. 70

نمودار 4-3: تفکیک پاسخ دهندگان بر اساس میزان تحصیلات.. 70

نمودار 4-4: تفکیک پاسخ دهندگان بر اساس سابقه خدمت.. 71

شکل 4-1: تحلیل عاملی تأییدی مربوط به متغیر فرهنگ سازمانی و ابعاد آن. 76

شکل 4-2: مقادیر t-values مربوط به متغیر فرهنگ سازمانی و ابعاد آن. 77

شکل 4-3: تحلیل عاملی تأییدی مربوط به متغیر کارآفرینی سازمانی و ابعاد آن. 78

شکل 4-4: مقادیر t-values مربوط به متغیر کارآفرینی سازمانی و ابعاد و سوالات آن. 79

شکل 4-5: رابطه میان فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی همراه با ضرایب استانداردشده80

شکل 4-6: رابطه میان فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی همراه با مقادیر t-values. 81


مبلغ واقعی 30,000 تومان    5% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 28,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 24

مطالب تصادفی

  • تاثیر سرمایه اجتماعی برارتقاءامنیت عمومی از دیدگاه فرماندهان و مدیران فرماندهی انتظامی استان ....
  • بررسي ميزان تاثير اعمال نمره منفي در رفتار ترافيكي راننده
  • بررسی نقش سرمایه اجتماعی در امنیت محلات شهر تهران با رویکرد امنیت محله محور (مطالعه موردی محلات منطقه 16 تهران)
  • بررسی عوامل موثر بر یادگیری سازمانی کارکنان سازمان ناجا  (مورد مطالعه: پایگاه دریابانی شهرستان .... )
  • بررسی رابطه بین سبک رهبری تحول آفرین با تعهد سازمانی کارکنان ناجا (مورد مطالعه استان ....)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "ایران پروژه" می باشد.
" فروشگاهی از 4KIA "